Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW prý pošle do výroby auto, které po něm lidé marně požadují už dekády
30.10.2018 | Petr Prokopec
Když po něčem zákazníci houfně volají, automobilka obvykle nemá důvod je nevyslyšet. V případě sportovního kombíku z Mnichova ale automobilka řekla „ne” už mnohokrát, teď prý změnila názor.
Před dvěma lety BMW slavilo třicáté narozeniny dnes již kultovního modelu M3. Při té příležitosti byly z garáží automobilky vytaženy unikátní prototypy, kterým byla odepřena cesta do prodeje. Patřil mezi ně i Touring generace E46, který stejně jako kupé a kabriolet dostal pod kapotu 3,2litrový atmosférický šestiválec s kódovým označením S54, 343 koňmi a 365 Nm točivého momentu. Do série ale bohužel nikdy nedorazil.
Je to docela překvapivé, neboť u mnoha prototypů M3 automobilka testovala především reakce publika a novinářů, na čemž následně založila stanovisko k produkční verzi. V případě M3 Touring E46 však byla situace odlišná. Mnichovští postavili prototyp pouze proto, aby si ověřili, že vývoj a výroba nepřinesou zbytečné navýšení nákladů. V tomto přitom mise skončila úspěšně.
„Tento prototyp nám umožnil ukázat, přinejmenším z ryze technického pohledu, že je možné začít vyrábět M3 Touring na existující montážní lince standardního kombíku bez sebemenších zádrhelů. Jednou z věcí, které bylo třeba demonstrovat, byla skutečnost, že zadní dveře běžného produkčního modelu lze levně přepracovat a adaptovat na rozšířené zadní blatníky M3,“ uvedlo BMW již před oněmi dvěma lety.
Tato transformace nakonec skončila úspěchem a zbývalo v podstatě jediné - rozhodnutí začít auto vyrábět. Projekt ale místo toho zamířil k ledu, a to přesto, že zájem o něj nebyl malý. BMW ale řeklo všem zájemcům „ne”, což některé nadšence přimělo i k tomu, aby si toto praktické a rychlé auto postavili sami.
Takový je pohled do minulosti, nyní se pro změnu přesuneme do budoucnosti. Konkrétně pak ke zcela nové generaci BMW 3 Touring, jež velmi pravděpodobně spatří světlo světa příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě. Tato novinka bude v předních partiích identická s nedávno odhaleným sedanem, střešní linií a sklonem zádě však bude reflektovat současný kombík řady 5.
Trojkový Touring by si měl zachovat i odklápěcí zadní sklo, které umožňuje naložit menší tašky bez nutnosti zvedání celého víka. Objem zavazadelníku by navíc měl narůst nad 495 litrů, jež nabízelo dosluhující provedení. S ohledem na 480litrový sedan se jistě dostaneme přes 500 l, mimo to lze na zadních sedadlech čekat i více místa pro cestující.
Jakkoliv ovšem takový výhled může mnohé chalupáře potěšit, zásadní je, že BMW prý zvažuje právě příchod verze M3 Touring. Britskému Autocaru tuto novinku potvrdili lidé zevnitř automobilky, dle kterých by vývojové náklady byly minimální. A právě to je stěžejní kritérium, neboť ostré kombi by s očekáváním úspěchu mohlo zamířit pouze na evropské trhy.
Zatím ovšem tak trochu pochybujeme, že BMW skutečně přivede do hry konkurenci pro Audi RS4 Avant či Mercedes-AMG C63 Kombi. BMW se s ostrými kombíky v minulosti už spálilo a obvykle argumentuje tím, že když někdo chce výkonné kombi, nemusí to být nutně M - taková 340i Touring s doplňky M Performance nemá k M3 zase tak daleko a když uvážíme, že kdo chce praktické auto, obvykle netouží zase po takové „ostrosti”...
Nechceme ale být špatnými proroky, stát se v tuto chvíli může cokoli - svět se mění a BMW s ním. Před 18 léty byla M3 o dost jiným autem, než jakým je dnes a zřejmě ještě odlišnějším, než jakým se stane. A úspěch zejména Audi RS4 Avant musí být mnichovským jistě velkým trnem v oku...

Trojkové kombi BMW se již ukázalo na neoficiální ilustraci...
...jež vychází z oficiálních záběru zakamuflovaného prototypu
Zda ovšem skutečně dorazí verze M3 Touring, s níž značka dosud vyrukovala pouze jednou - v roce 2000 a navíc jen ve formě konceptu - zatím není stoprocentně jisté
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha