Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 xDrive40e odhaleno v sérii, za 3,3 litru jezdit rozhodně nebude
16.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) První sériový plug-in hybrid z Mnichova dorazil s nereálnou průměrnou spotřebou, 31kilometrovým dojezdem na elektřinu, 313 koňmi a 2 230 kilogramy.
Dnes již asi ani nemá smysl rozpitvávat evropské podloží, jehož nesmyslné regulace ničivě zasáhly automobilovou evoluci. Místo toho tu máme revoluci, kdy každá značka, která nechce platit extrémně vysoké poplatky za nadlimitní CO2, pouští do světa jeden hybrid či elektromobil za druhým. Výjimkou v tomto směru není ani BMW, které dokonce před pár lety založilo novou divizi „i“, specializující se právě na „bezemisní” pohon a jenž nám dala městský model i3 i vcelku hybridní sporťák i8.
Tyto vozy se však zatím nacházejí spíše v okrajových částech trhu, do mainstreamu míří nové BMW X5 xDrive40e. To je dle očekávání produkční verzí nedávno vylepšeného konceptu eDrive, který jsme si mohli poprvé prohlédnout již v roce 2013 ve Frankfurtu. Pod kapotou se pyšní přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, který produkuje 245 koní a 350 Nm, zatímco elektromotor produkuje dalších 113 koní a 250 Nm.
Celkově tu potom máme 313 koní a 450 Nm, což rozhodně není zanedbatelný výkon, a tak zrychlení z klidu na stovku za 6,8 sekundy můžeme považovat za reálné, stejně jako nejvyšší rychlost 210 km/h. V obou případech jsou do hry zapojeny oba agregáty, čistě na elektřinu však již BMW X5 xDrive40e tak impozantní výkony pochopitelně nepodává. Zvládne totiž maximálně 31 km při nejvyšší rychlosti 120 km/h.
Svou „vinu“ na tom nese vcelku malý paket lithium-iontových baterií, jejich kapacita dosahuje 9 kWh, a naopak nemalá hmotnost 2 230 kg. Jen stěží lze pak uvěřit udávané spotřebě 3,3 - 3,4 l/100 km, ačkoliv není tak enormně nízká jako v případě jiných extrémních vozů. Hledejme za tím ale jen malou kapacitu akumulátorů, o reálné efektivitě X5 eDrive40e či jakéhokoli plug-in-hybridního konkurenta neříkají tyto hodnoty vůbec nic - jsou to jen ampérovské vtípky.
Danou problematiku ale nechme být a pojďme si projít ještě další fakta, zejména ta spojená s dobíjením. To má zabrat 3 hodiny a 50 minut při využití běžné domácí zásuvky nebo 2 hodiny a 45 minut, pokud sáhnete po příplatkové stanici BMW i Wallbox. Samotné baterie jsou pak uloženy pod podlahou zavazadelníku, který tak může nadále nabízet nemalých 500 až 1 720 litrů.
Standardní výbava rovněž zahrnuje osmistupňovou převodovku Steptronic, dynamické tlumiče, adaptivní podvozek Comfort zahrnující i zadní vzduchové měchy nebo multimediální a navigační systém Professional. Zmínit můžeme ještě 18palcová litá kola ve specifickém designu, ceny ale budou známy až blíže k podzimnímu zahájení prodeje.





















































BMW X5 xDrive40e dostalo do vínku 313 hybridních koní i nemalou hmotnost 2 230 kg a malou kapacitu baterií. Za 3,3 l/100 km tak rozhodně jezdit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 10 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis