Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo
23.12.2019 | Petr Prokopec
Hypertrofie tradičního identifikačního prvku BMW se setkává s masivní kritikou, sama automobilka ji ale buď nevidí, nebo spíše nechce vidět. Podle jednoho z šéfů lidé obří ledvinky milují.
Nejspíše vám neuniklo, že BMW se u svých posledních modelů zaměřilo na čelní partie. Ty osadilo ledvinkami, jež bude moci Elon Musk sledovat i z Marsu, jakmile se tam s jednou ze svých raket dostane. Na automobilku se kvůli tomuto kroku sesypala nemalá kritika, která je slyšet ze všech stran. Té se nyní rozhodl čelit produktový manažer Peter Henrich, dle nějž je ovšem odezva na kontroverzní prvek „velmi pozitivní“ a lidé ony čelní ledvinky „přímo milují“.
Je opravdu těžké takovému komentáři uvěřit, neboť i když se nepochybně najdou lidé, kterým se nový přístup líbí, typický pohled na věc to jistě není. Obří a někdy i bobří ledvinky mají na publikum podobný efekt, jako Cybertruck Tesly - šokují, rozdělují a tím si získávají pozornost, většina lidí je ale zjevně odmítá či rovnou zesměšňuje.
Pochopitelně záleží model od modelu. Například vrcholné SUV X7 až tak velké kontroverze nebudí, třebaže i na něm jsou ledvinky obrovské - tady jakž takž korespondují se zbytkem vozu. V případě faceliftované řady 7 však již o pozitivech nelze hovořit, u chystaných nových generací modelů M3 a M4 pak lze dokonce hovořit o velkém odporu publika. Slova o obdivu tak vyznívají opravdu neuvěřitelně.
Henrich přitom dodává, že různé variace ledvinek jsou záměrem. „Některá auta jsou extrovertnější, více odvážná než jiná, neboť mají doručit zcela jiný vzkaz.“ Podle produktového manažera se přitom zákazníci značky nikterak nebrání výraznému charakteru mnichovských aut, ba právě naopak jej vyžadují a vyhledávají. „Rozhodli jsme se proto, že se na tyto prvky budeme soustředit.“ A jak bylo rozhodnuto, tak se evidentně i stalo.
Odpůrce současného designu považuje Henrich za „lidi, kteří vždy hledají důvod ke kritice a obávají se něčeho nového. My jsme si ale velikostí čelních ledvinek jisti a budeme v tom pokračovat.“ Mnichovu je tedy evidentně zcela jedno, co si lidé myslí, podstatná je pro něj publicita, o kterou se kontroverzní věci obvykle starají.
Oproti minulosti jde o zcela rozdílný přístup. Jak uvedl šéfdesignér Domagoj Dukec, BMW upustilo od realizace konceptu BMW Vision iNext. Respektive elektrické SUV sice na trh pošle, ovšem neozdobí jej již neobvyklými a kompletně propojenými čelními ledvinkami, a to jen proto, že se na ně navalila nemalá kritika. Co ale zjevně vadilo dříve, to je nyní považováno za klad.









BMW brání velikost čelních ledvinek, dle produktového manažera Petera Henriche je lidé dokonce vyžadují. My mnoho takových reakcí neregistrujeme, i Američané si z nich rádi utahují
Zdroje: Autocar, Jason Cammisa@Instagram
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 8 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 10 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 11 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včeraBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva