Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpraktičtější sporťák na světě kufrem vyrovná Škodu Octavia, na stovce je 3,2 s
15.5.2019 | Petr Prokopec
Až absurdní parametry má z hlediska praktické využitelnosti nejnovější McLaren. Je rychlý, jak má supersport být, přitom dva zavazadlové prostory pojmou až 570 litrů nákladu.
Kdysi dávno se říkalo, že do správného sportovního vozu se musí vejít tak akorát kartáček na zuby, kreditní karta a závodní helma. To dnes již neplatí, bohatá klientela požaduje daleko větší šíři možností. A jak se zdá, tu nejucelenější nyní může nabídnout McLaren. Britská automobilka představila nový model GT, který může konkurovat i rodinným vozům. Nikoliv jízdní dynamikou, v tomto ohledu ukáže McLaren mnoho konkurence nemá. Řeč je však o zavazadlovém prostoru, který snad až na Chevrolet Corvette nebyl nikdy u sporťáků silnou stránkou.
Právě tuto skutečnost se ovšem McLaren rozhodl změnit. U novinky proto došlo k co nejnižšímu umístění pohonného ústrojí a výfuku. Maximalizován tak byl zavazadelník, jenž pobere 420 litrů. Standardně se ukrývá pod proskleným víkem s funkcí pomalého dovírání, nicméně zákazníci si mohou připlatit také za elektrické ovládání. Kromě zádě navíc mají k dispozici i kufr vpředu, který pobere dalších 150 litrů. Celková přepravní kapacita tak činí 570 litrů, tedy o dvě stě více, než byl dosavadní vrchol značky v případě modelu 570GT. Pro ilustraci, Škodou Octavia za standardní situace pobere prakticky to samé, o pouhých dvacet litrů více než McLaren. GT tedy opravdu je velice praktickým vozem
Zavazadelník ale již opustíme a přesuneme se pod něj. GT stejně jako zbytek nabídky užívá nadvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, jenž zde byl naladěn na 620 koní a 630 Nm točivého momentu. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková převodovka, s 1 530 kg vůz zvládá sprint na stovku za pouhých 3,2 sekundy. Celých 95 procent točivého momentu je k dispozici v pásmu 3 000 až 7 250 otáček, což má potvrdit uvolněný charakter kupé.
Výletům napříč kontinenty byla uzpůsobena i kabina, která zahrnuje dvojici elektricky stavitelných a vyhřívaných sedadel. Ta byla navržena s ohledem na dlouhé cesty, stejně jako audiosystém, který má být vůbec nejsofistikovanější, jaký se dá na plaubách McLarenů najít. Přesto je ale možné si připlatit i za soustavu Bowers Wilkins s dvanácti reproduktory a jedním subwooferem. V doplňkové výbavě pak figuruje i mimo jiné monochromatická prosklená střecha, zatímco standardně je možné počítat s karbonovým panelem.
Podvozek používá systém Optimal Control Theory, jenž užívá senzory ke skenování vozovky před vozem. Na základě zjištěných dat jsou pak během dvou milisekund nastavovány tlumiče. Dále pak řidič může volit mezi třemi jízdními režimy Comfort, Sport a Track, z nichž poslední zmíněný dokazuje, že jakkoliv je novinka praktická, ze svého základního DNA McLaren nepolevil. Stát vás přitom tato unikátní kombinace bude minimálně 210 000 USD (cca 4,8 mil. Kč).





























Nový McLaren GT zvládne pobrat až 570 litrů, se 620 koňmi přitom zrychlí na stovku již za 3,2 sekundy
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 9 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 11 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
