Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost manuálů v BMW M není růžová. Automaty jsou rychlejší, říká šéf
6.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Automatické převodovky řadí rychleji a umí zajistit menší spotřebu paliva, proto jsou pro BMW M budoucností spíš než manuály, říká nový šéf divize.
Po příchodu BMW M5 F10, kterou v Evropě není možné dostat s manuální převodovkou, existovaly obavy, že ani duo M3/M4 nepůjde objednat s poctivým manuálem a třemi pedály. To se naštěstí nevyplnilo, ale není vyhráno. Podle Franka van Meela, nového šéfa BMW M, budoucnost manuálních převodovek v produktech této divize „není růžová”.
Jistě, konkurence v podobě Mercedesu také manuálům v produktech AMG nehoví, nicméně chce-li být BMW skutečně značkou pro řidiče, zbavit se manuálních převodovek není dobrý nápad. S posledním vývojem modelů této značky, s příchodem tříválců a předních pohonů, by nicméně konec manuálů nebyl s podivem.
„Z technického pohledu není budoucnost manuálů růžová. Dvouspojky a automaty jsou rychlejší a umí nabídnout nižší spotřebu paliva,” uvedl van Meel. „Je obtížné říci, že se manuálu budeme držet, nicméně stále máme velké množství fanoušků, kteří manuály upřednostňují. A nebudeme se zbavovat něčeho, co zákazníci chtějí,” dodal.
To zní skoro nadějně, za BMW ale raději nechme hovořit činy. Zmíněnou M5 F10 a M6 F13 s manuální převodovkou v Mnichově vyrábí, přesto ani to nestačí na to, aby je automobilka nabídla v Evropě. Kolik by za takové situace stačilo zákazníků, pět? Reálně by se jich jistě našlo více.
Ostatně, zájem klientů o ruční řazení a tři pedály je v poslední době viditelný, a to právě proto, že manuály postupně vyklízejí pole automatickým či automatizovaným převodovkám a ženou klientely toužící po „fofrklacku” ke zbývajícím nabídkám. A právě kvůli těmto cirka 10 procentům zákazníků - více tolik jich v poměru k těm, co se spokojí s automatem, nebývá - Jaguar namontoval manuál do F-Typu. Také Porsche postavilo Cayman GT4, třebaže se mu moc nechce připustit, že tohle auto existuje mimo jiné i jako reakce na odpor k PDK v modelech 911 GT3 a GT3 RS.
Podle van Meela je také zhruba 600 koní stropem schopností modelů BMW M. „V současnosti je 600 koní maximum, které z auta BMW M můžete dostat. Jsme na limitu,” uvedl van Meel. Vyšší hodnota než tato by tak patrně byla na úkor spolehlivosti motoru. Hodnoty přes 600 koní už jsou blízko Chargeru SRT Hellcat, nejsilnějšímu sedanu na světě. Vypadá to tak, že to bude ještě chvíli trvat, než se M5 dostane na jeho úroveň.
Nicméně budiž, BMW M nemusí nabízet maximum výkonu, co lze na kola poslat v silničním voze. To by ostatně bylo asi příliš velké sousto, máme-li věci jako LaFerrari. Ale i kdyby se měly vozy M omezit pěti stovkami koní, budeme za to raději, než kdyby v nich neměly zůstat manuální převodovky. I kdyby měly být jen příplatkovou výbavou...

















V budoucnu se možná budeme muset všichni spokojit s pouze dvěma pedály ve vozech BMW M, jako v této M3
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
před 2 hodinami
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
před 3 hodinami
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
před 5 hodinami
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
před 6 hodinami
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
