Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše
7.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Toužíte po silniční šílenosti? Pak si poříďte si ojetý Spark za milion. S motorem z Corvette Z06 o výkonu přes 500 koní.
Množiny cílových zákazníků toužících po Chevroletu Spark/Matiz a Chevroletu Corvette na první pohled velký průnik mít nemůžou a asi ani nemají, přesto však i tady existují výjimky potvrzující pravidlo, které navíc touží po spojení obou. A protože topit pod kapotou Vette titěrné hrnky ze Sparku by vypadalo ještě šíleněji než motorista laskající v jedné garáži oba vozy, nastěhoval se small block mezi přední kolečka městského hatchbacku.
A ne ledajaký, ačkoli ani základní 6,2litrový osmiválec zrovna za průměr považovat dost dobře nejde. Světle modrý kousek, který se před pár dny prodával na německé mutaci aukčního portálu e-Bay, dostal v rámci kompletní přestavby sedmilitrovou V8 LS7 z Corvette Z06, která má v sérii 512 koní. Podle zadavatele inzerátu na motoru zřejmě proběhly nějaké drobné úpravy, anebo prostě jen zaokrouhlil a připsal k němu informaci o výkonu 520 koní, i když některé další stránky uvádí až 550 koní.
Parametry dynamiky bez nějakého protokolu o měření bude nutné považovat za orientační, s ohledem na velikost auta, jeho předpokládanou váhu a tím pádem i výkonovou hmotnost se maximální rychlost 260 km/h a schopnost akcelerovat na stovku za 3,7 sekundy nezdají být přehnané.
Aby bylo jasno, vůz zrovna nový není (podle dostupných informací pochází z roku 2007), ale ještě jsme o něm nepsali a je zajímavé, že jeho předchozí majitel nebo majitelé jej prostě za těch pět let udrželi v provozuschopném stavu a při jízdách - pravděpodobně hlavně na okruzích - jej nezrušili. O výrobu vozu se měl postarat chlápek jménem Yves Fourdin, zakladatel a majitel belgické společnosti Fourdin Auto Sport, na jejich stránkách se však toho dnes moc neděje.
Jak patrně i bez upozornění z obrázků poznáte, nejen motor Sparku nebo Matizu není sériový. Při transformaci a slučování komponentů autor použit z Corvette také řízení a brzdy a ve snaze vyrobit auto, které se v první zatáčce nepřevrátí, radikálně rozšířil rozchod obou náprav. Do interiéru přibyla ocelová ochranná klec, závodní skořepiny a jednoduchý, semišem potažený volant. Ani to ale na nedávno ukončené aukci nikoho nezaujalo a za 43 tisíc Eur prodávaný malý a vzteklý Chevrolet prozatím zůstal u původního vlastníka.






Převodovka je podle jednoho z videosnímků sekvenční, podrobnosti ke konstrukci ovšem chybí
Zdroj: eBay.de přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 10 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB