Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 300 2015: facelift přinesl „knírek” a osmikvalt i pro Hemi V8
19.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinky pro Chrysler 300 jsou vesměs vizuální, osmiválcové verze ale mají mít nižší spotřebu díky 8stupňovému automatu. Je tu také nová vrcholná výbava.
Jak se dalo tušit už po zářijovém úniku, Chrysler 300 dostane pro rok 2015 novou tvář - a to téměř doslova. Klíčovým prvkem tohoto drobného faceliftu je nová, o téměř třetinu větší čelní maska s „knírkem”, který tvoří logo automobilky. Poupravena byla také dolní část předního nárazníku, která nyní více připomíná menší dvoustovku.
Na první pohled změn není mnoho, ale pokud postavíte omlazený vůz vedle toho současného, všimnete si spousty drobných změn; přední maska je jen jednou, tou největší, z nich. Třeba boční poziční světla se přesunula ze světlometů k předním podběhům a vzadu zase ze zadních světel k zadním podběhům, tedy tak, jako to má většina ostatních aut Chrysleru a třeba i Fiat 500 v americké specifikaci. Záď doznala také dalších úprav, světla jsou například nová a nárazník doznal úprav včetně odlišných koncovek výfuku.
Pod kapotou se nic velkého měnit nebude, 3,6litrový šestiválec Pentastar a 5,7litrová V8 Hemi zůstávají i se svými 296 koňmi a 354 Nm v případě Pentastaru, resp. 368 koňmi a 536 Nm v případě Hemi. Tento motor však dostane automatický osmikvalt Torqueflite. S největší pravděpodobností také zůstane možnost volby pohonu zadních nebo všech kol u obou motorů.
Neočekávejme ani změnu spotřeby šestiválce, který si má vzít v kombinaci okolo 9,4 litru na 100 km. Spotřeba V8 však z udávaných 11,7 l/100 km novým osmikvaltem určitě trochu klesne, Chrysler hovoří až o pětiprocentním zlepšení spolu s lepší akcelerací, což by znamenalo asi 11,1 litru na sto. Spotřebě mají také pomoci lehčí nápravy a nový elektrický posilovač řízení, jehož účinek bude moci měnit sportovní režim vozu. Ten upraví také mapování plynu nebo chování převodovky.
Změn doznal i interiér, z nejmarkantnějších zmiňme nahrazení páky voliče automatu otočným knoflíkem po vzoru Chrysleru 200 anebo i některých Jaguarů. Upravený je také přístrojový štít. Přes všechny novinky by ale měla americká základní cena Chrysleru 300 zůstat na 31 395 dolarech, tedy 680 tisících korunách.
Automobilka také přidává do nabídky novou vrcholnou výbavu 300C Platinum, která nabídne interiér včetně palubní desky čalouněný kůží Poltrona Frau, ručně hlazené dřevěné obložení nebo více chromových detailů pro zevnějšek. Také sportovní model 300S, červený vůz na snímcích, bude mít upravené tlumiče a rychlejší řazení. Ostrou verzi SRT s 6,4litrovým osmiválcem však v americké nabídce nenajdete, zbytek světa se ale na ni údajně těšit může.
Druhá generace třístovky nevzbudila takový ohlas jako ta první, představená v roce 2005. To je dáno do značné míry tím, že nebyla revolucí, ale podle Ralpha Gillese, vice-prezidenta designu u Chrysleru, to není všechno. „Naše předchozí vedení tomuto vozu dost dobře nerozumělo a částečně nám příď druhé generace vnutilo,” říká Gilles. Cílem pro modelový rok 2015 bylo „dodat vozu postavení, které si zaslouží”. Jak se to designérům podařilo, posuďte sami.


































































Facelift Chrysleru 300 si hrál zejména se zevnějškem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 2 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral