Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané bezostyšně zkopírovali další auto, toto není nový model Tesly
23.1.2019 | Mirek Mazal
Na první pohled se zdá, že máme co do činění s novinkou Tesly, ale podívejte se na logo. Tohle je auto čínského Xiaopengu a originality vážně moc nepobralo.
Automobilka Xiaopeng známější pod zkráceným označením Xpeng vznikla v roce 2014 v jihočínském Kantonu. Její zakladatelé hovoří o tom, že chtějí posunout domovinu mezi světové lídry ve vývoji inteligentních automobilů, a proto navázali spolupráci s nadanými lidmi z různých koutů planety. Ruku k dílu údajně přiložilo až 3 000 lidí a 70 % tvoří pracovníci vývoje a výzkumu. Do pracovního kolektivu se prý dostala řada bývalých zaměstnanců známých automobilek jako BMW, Ford anebo Lamborghini.
Výsledky mezinárodní spolupráce na sebe nenechaly dlouho čekat, o rok později byla zveřejněna studie Xpeng Beta. Na koncept měl podle výhledových předpokladů navázat vůz jménem Xpeng G3, který se měl dočkat sériového provedení. Píše se leden 2019 a plány se přetavily ve skutečnost. Jen realita není tak slavná, jak výše zmíněná tvrzení naznačovala.
První živý pohled na nový elektromobil okamžitě přináší zklamání, které doprovází představení produktů čínských automobilek docela často. Výrobce zaměstnává tisíce lidí je ve svých snech a pokud to opravdu dělá, jde o ta nejlínější individua, která svět poznal. Novinka značky jen kopíruje konkurenční auta, a to způsobem, za který by se nemuseli stydět ani u Xerokxu.
Xpeng G3 má příliš podobný na vzhled s Teslou Model X, totožné tvary jsou zřejmé hned z prvního kontaktu s čínským SUV. Nejvíce bijí do očí přední partie, zadní část také není vymyšlená z vlastní hlavy. Originálně vypadá snad jen boční profil asijské napodobeniny a kamera systému autonomního řízení na střeše.
Naprostým gólem do vlastní branky je ale interiér vymodelovaný přesně po vzoru Američanů. Minimalistický design s centrálním „tabletem” a digitální přístrojovkou je idea Elona Muska, nikoliv jeho vzdáleného kolegy z druhé strany zeměkoule. Sedadla s integrovanými opěrkami snad pochází i od stejného dodavatele, natolik jsou podobná.
Pravdou tedy je, že premiéra posouvá Čínu na automobilovou mapu svět, ale znovu jen v negativních souvislostech. Kdo by si myslel, že čínský automobilový sen je věcí minulosti, mýlil by se - za velkou zdí je stále spousta byznysmenů, jejichž obchodní plán začíná končí u věty: „Zkopírujeme, co už někdo vymyslel, a zkusíme to prodat levněji.”














Xpeng G3 je nový čínský elektromobil, nikoliv testovací mula Tesly, jak by se mohlo zdát






Podoba jistě nebude věcí náhody
Zdroj: AUTOMOTIVE SOLUTIONS@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
