Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet
9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský elektromobil sice dostal působivou masku, díky výkonu 13,4 koně ovšem zvládá pouze 40kilometrové tempo a sprint na 30 km/h za 9,6 sekundy.
O čínském automobilovém xeroxu již bylo sepsáno bezpočet článků, přičemž naposledy jsme tu měli kauzu spojenou s Landwindem X7. Tedy klonem Range Roveru Evoque, který zvedl šéfa britské značky ze židle. Tomu se asi může divit jen málokdo, neboť ve hře jsou nemalé prodeje. Plagiátorství je tak vlastně logické, zvláště když mu čínská vláda nečinně přihlíží či jej ještě všemožně skrytě podporuje. Asijské automobilky si však neberou na mušku jen krásné modely, jak nám dokázala vcelku neznámá značka Po Chun, která beze studu obšlehla BMW i3. Tedy vůz, jehož design asi jen málokoho dostane do kolen.
Nyní zde pro změnu máme kopii vozu, který nebyl zrovna úspěšný. Designéři Dojo Pioneer zřejmě měli dlouho v hledáčku Aston Martin Cygnet, tedy Britské mini, jež vzniklo překarosováním japonské Toyoty iQ. Po prodejní stránce přitom zrovna úspěšné nebylo. Jeho design je však přitažlivější než v případě BMW i3, což je zřejmě důvod, proč bylo ke kopírování přistoupeno. Máme tu tedy rozměrnou čelní masku, jež byla naroubována na jinak vcelku originální Dojo Cool Run. I když spojení „vcelku originální“ bychom měli dát do dvojitých uvozovek, neboť vůz pro změnu připomíná Nissan Micra.
Samotný Pioneer je přitom elektrickou variantou zmiňovaného modelu Cool Run, který pro změnu původně vznikl jako Chang'an BenBen Mini. V Číně je ovšem zažitou praxí, že řada značek prodává platformy s karoserií, do kterých si následně každý výrobce zabuduje svůj vlastní agregát. A právě na této bázi funguje kooperace automobilky Chang'an se značkou Jiangsu Daojue Industrial Corporation, jež stojí právě za modelem Pioneer.
Kuriózní na celé situaci je fakt, že Chang'an vytvořil konsorcium právě s Fordem, v jejímž rámci jsou vyráběny čínské verze modelů Fiesta a Mondeo. Prvnímu z nich přitom Dojo konkuruje, což by mohlo být vnímáno jako ne zrovna partnerský akt. S podobnými drobnostmi si ale v Číně příliš hlavu nelámou, však partner BMW přímo zkopíroval i mnichovskou X1.
Zákulisí ale již nechme být a pojďme se podívat na samotný elektromobil, který v rámci rozměrů počítá s délkou 3 520 milimetrů, šířkou 1 570 mm a výškou 1 490 mm. Hmotnost činí relativně nízkých 850 kilogramů, pročež asi nemusíme zdvihat obočí nad nepříliš výkonným motorem, jež produkuje pouhých 13,4 koně. Ty směřují na zadní kola, přičemž nejvyšší rychlost vozítka 40 km/h.
Jízdní dynamika tedy nebude zrovna silnou stránkou modelu, o čemž svědčí také akcelerace z klidu na 30 km/h, jež zabere 9,6 sekundy. Dojezd ale již představuje vcelku slušných 120 kilometrů, přičemž olověné baterie lze s rychlonabíječkou dobít na 80procentní kapacitu za pouhých 30 minut. V případě domácí zásuvky na 220 voltů je pak třeba počítat s osmihodinovým procesem.
Cena byla stanovena na 43 000 yuanů (cca 155 300 Kč), což i přes slabou dynamiku není zrovna tučná suma. Zvláště v porovnání se zmiňovaným čínským Fordem Fiesta, který startuje na částce 79 900 yuanů (288 850 Kč). Modrý ovál navíc na největším trhu světa prozatím žádný elektromobil nenabízí.
Dojo Pioneer je nepříliš výkonným čínským elektromobilem, který dostal vzhled inspirovaný Astonem Martin Cygnet
Po konstrukční stránce vůz vychází z modelu Cool Run, který je postaven na bázi Chang'anu BenBen Mini
Zdroj: CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
25.5.2024 - Vládce Bahrajnu se zařadil do vybrané skupiny státníků, kterým Vladimir Putin daroval auto
24.5.2024 - Fiat preventivně odstranil italskou trikolóru z dalšího modelu. Nechce, aby mu policie zabavila ještě víc aut
23.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Bagnaia vyhrál furiozním výkonem v Barceloně MotoGP včera 16:11
- Vítězný double pro Oguru a Garciu - oba Boscoscuro, 13. Salač včera 13:01
- Prvním dnešním vítězem v Barceloně se stal Kolumbijec Alonso včera 11:36
- Vítězem Sprintu lokalmatador Aleix Espargaro 25.5.2024
- Své první Pole-Position si vyjel Sergio Garcia, 17. Salač 25.5.2024
Nejnovější články
- Někdo si předělal Porsche na nejobyčejnější Volkswagen, šel přesně opačným směrem než naprostá většina lidí
před hodinou - Němci chtějí zrušit zákaz spalovacích motorů v EU o 10 let dřív, než měl začít platit, jezdit jen elektromobily je prý „šílenství”
před 2 hodinami - Číňané chtěli vzít Evropu útokem, jejich auta ale čím v dál větší míře chátrají nechtěná v přístavech
včera - Pro téměř polovinu majitelů elektromobilů se dovolená stala zdrojem stresu, tomu se říká pokrok
včera - Německu dochází peníze, řidiči mají nově platit za každý ujetý kilometr po tamních silnicích
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva