Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané už si umí vyrobit Volvo i sami, bez Švédů. A nejedná se o plagiát
17.4.2019 | Petr Prokopec
Jakkoliv se může zdát, že na snímcích trůní příští generace Volva S90, realita je jiná. Místo toho tu máme koncept čínské značky, která Volvo pohltila.
„Americké komponenty, ruské komponenty, všechno je to Taiwan.” Tato věta zazněla v dnes již pomalu nesmrtelné klasice Armageddon a do značné míry předpověděla budoucnost. Jen s tím rozdílem, že víceméně všechno je dnes z Číny. Nebo se to alespoň kolem Číny točí. A nemusíme zůstávat pouze u Volkwagenu, který pro největší trh světa připravil jak SUV s vlastním logem, tak novou značku levných aut. Své o tom ví i Volvo, které již nějaký ten pátek spadá pod automobilku Geely. Právě ta aktuálně na autosalonu v Šanghaji ukázala, že Volvo dokáže vyrobit i bez Švédů.
Tím samozřejmě není řečeno, že Geely pošle Volvo k vodě, na to již Číňané do značky investovali příliš mnoho hodnota samotných pěti písmen je nemalá. Nicméně švédskou automobilku berou jako vstupní můstek do zbytku světa. Náznaků je mnoho, jedním je i nový koncept Preface, který na první pohled dává najevo svou příslušnost právě k Volvu. Má specifickou masku chladiče či poměrně uhlazené tvary, kterými se tato značka momentálně vyznačuje. Jen tradiční logo tu chybí, místo toho se na zádi dočtete, že jde o Geely.
Vizuální zmatení není vůbec překvapivé, o design se postaral Peter Horbury. Ten má navíc pod sebou celou stylistickou divizi čínského konglomerátu, kromě Volva a Geely pod něj tedy spadají i značky jako Lynk & Co, Proton nebo Lotus. Společnost navíc disponuje hned pěti designovými studii v Barceloně, Göteborgu, Šanghaji, Kalifornii a britském Coventry, ve kterých pracuje 900 lidí. Paradoxně však i takto velký tým nakonec přišel s vizualizací, kterou máme s Volvem či divizí Polestar spojenou již pár let.
Koncept Preface naznačuje designový směr, jakým se Geely hodlá vydat během příštích dvou let. Technika zůstává zahalena rouškou tajemství a ví se pouze o platformě CMA. Nicméně s ohledem na směřování všech značek spadajících pod čínský konglomerát je víceméně jisté, že u toho větší či menší měrou bude elektrifikace. Zda přitom dorazí 1,5litrový tříválec nebo dvoulitrový čtyřválec jako součást hybridního ústrojí, není jisté. Nicméně dalších možností vlastně mnoho není.
Od spekulací se tedy přesuneme k interiéru, kde již spojitost s Volvem není až tak patrná. Spíše se zdá, že předobrazem dvojici displejů byla Tesla a další produkční či koncepční elektromobily. Obrazovky soustřeďují většinu ovládacích prvků, klasických tlačítek je ve voze minimum a víceméně všechny naleznete na plovoucí středové konzoli. S interiérem si Geely opravdu vyhrálo, na obyčejný plast tedy zapomeňte. Místo toho tu máme gravírováním ozdobené kovové prvky.
Zaujmou také také šestiúhelníkový volant či ergonomická sedadla. O autonomním řízení se Geely nezmiňuje, nicméně bychom se vůbec nedivili, kdyby produkční vůz vyrukoval s autopilotem úrovně SAE3. V té chvíli by totiž již bylo možné řídit bez nutnosti položených rukou na volantu. Zda tomu tak ale skutečně bude, je ve hvězdách. Jisté je tedy momentálně pouze tolik, že Volvo čeká konkurence z vlastních řad.

























Toto není koncept příštího Volva S90, nýbrž Geely Preface. Číňané přitom dodávají, že během dvou let se studie přemění v produkční realitu
Bleskovky
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
včeraŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Nejčtenější články
Honda Civic v novém dorazila do Česka. Cenami vám vyrazí dech, jako BMW už nejen vypadá
3.9.2025Kombíky Volva končí bez nástupce, tento je dalším v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
3.9.2025Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025BMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
3.9.2025Další tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
3.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva