Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil hned dvě „lidová” SUV-kupé, i s dlouho očekávaným šestiválcovým turbem
15.4.2019 | Petr Prokopec
Návrat motoru VR6 v plné přeplňované parádě nebyl jen toužebným přáním, nový velké SUV-kupé Volkswagenu jej má pod kapotou. Minimálně s tímto motorem jej v Evropě nečekejme, menší Tiguan Coupe ano.
V minulém týdnu jsme psali o závislosti automobilek na Číně. Platí to zejména v případě Volkswagenu, který na největším trhu světa prodává 40 procent své globální produkce. Sice se tak stal tamní jedničkou, ovšem o to více musí řešit problémy, které se této země aktuálně týkají. Registrace celého trhu posledních osm měsíců nepřetržitě klesaly a pokud tento trend bude pokračovat, nepochybně to ohrozí pozici VW jako světové jedničky - nejbližší konkurenti na Číně až tak závislí nejsou.
Není tedy překvapivé, že Němci začínají odhalovat stále více novinek zaměřených primárně na čínský trh. A jelikož se blíží autosalon v Šanghaji, bude jejich kadence ještě zběsilejší. Ostatně již nyní si můžeme představit hned dva vozy, které se na výstavě objeví. Jeden z nich je prezentován jako koncept, ovšem podle fotek bude v podstatě představen v téměř produkční formě.
Daleko více však víme o sériovém voze, ostatně jsme si jej částečně mohli představit již o víkendu, kdy se na světlo světa dostaly špionážní fotografie nemaskovaného vozu. Nyní se VW Teramont X představuje oficiálně, i když prozatím pouze zvenčí. Dostal novou záď v podobě SUV-kupé, také zbytek karoserie byl přemodelován. Kapota motoru má nové ventilační mřížky, čelní světla odlišnou grafiku a čelní nárazník najel na vlnu agresivnějšího vzezření.
Jen u toho samozřejmě nezůstalo, přesunout se můžeme na boky, kde je jasně patrná svažující se linie střechy. I kvůli tomu došlo na redukci prosklené plochy, navíc zadní okno společně s koncovým sloupkem dostaly zcela odlišný tvar. Ten následně proměnil záď k nepoznání, neboť tu máme rovněž seseknutější zadní okno, výraznější střešní spoiler či nárazník s atrapou difuzoru. Opomenout nesmíme ani v tomto případě úpravu světel, neměnila se však jen grafika, ale i celkový jejich tvar.
Souběžně s touto vizuální proměnou došlo také na úpravu proporcí, s délkou 4 905 milimetrů je verze X o poznání kratší než standardní VW Teramont. Při 1,72metrové výšce je také o poznání nižší, rozvor 2,98 metru však již zůstal zachován. To je dobrá zpráva pro cestující, a to i přes snížení střešní linie. Na velkorysé ploše se však sveze maximálně pět cestujících, kteří se mohou těšit na enormní prostor hlavně pro nohy.
Nabídka motorů zůstává shodná s Teramontem, najdeme zde čtyřválec 2,0 TSI a 2,5litrový šestiválec. První produkuje buď 186 koní a 320 Nm točivého momentu nebo 220 koní a 350 Nm. Daleko působivějšími parametry je ale ozdoben zbrusu nový přeplňovaný šestiválec o objemu 2,5 litru, který vznikl spárováním turbodmychadla a legendárního motoru VR6 se zmenšeným objemem. Pod kapotou SUV dává k dobru 300 koní a 500 Nm, očekávat tak lze působivou dynamiku.
Přesunout se můžeme ke druhé novince. Ta zatím nemá produkční název, na autosalonu bude odhalena pouze jako SUV Coupe Concept. Již na první pohled je však jasné, že jde o stylovější provedení modelu Tiguan. Jeho čelní partie působí ještě sportovněji než u většího sourozence, přitom však stále relativně sériově. To samé lze říci o bocích, ačkoliv zde již je jasně patrná výrazně se svažující střecha.
Právě zadní partie možná budou oblastí, kde dojde na několik drobných úprav, přeci jen dva výrazné spoilery asi zrovna Volkswagen do výroby nepošle. A stejně tak dojde na proměnu světlometů. Zbytek by ale již mohl být zachován, včetně označení 330 TSI, jež naznačuje, že v tomto případě bude motorovým vrcholem přeplňovaný dvoulitr s 220 koňmi. Ty bude přenášet sedmistupňové DSG pouze na všechna čtyři kola. Teramont X ale bude i předokolkou.
Jak jsme již zmínili, větší SUV-kupé je primárně čínskou záležitostí a jeho budoucnost v Evropě je nejasná, třebaže o úspěchu nepochybujeme- pro takový vůz tu prakticky neexistuje konkurent. Vozy jako BMW X6 se totiž prodávají výrazně dráže, Teramont X by tak zaujmout mohl - i když by tak stoprocentně činil pouze se čtyřválcem pod kapotou.
Naopak počítat lze s Tiguanem Coupe, který by do Evropské nabídky VW zapadl velmi snadno. Nakonec, Volkswagen o takovém autě mluví již hezkých pár let. Kauza Dieselgate a s ní spojené pokuty pak sice plány značky na čas pozdržely, nyní však nejspíše přichází ideální příležitost. Dá se tedy předpokládat, že s tímto konceptem se ještě setkáme, nejspíše však již u toho budou lehce modifikované tvary bližší sériové výrobě, pokud už nepůjde rovnou o produkční provedení.
Volkswagen Teramont X zůstane zasvěcený pouze Číně...
...Tiguan Coupe odhalený v podobě konceptu by ale nakonec do Evropy dorazit mohl
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva