Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV značky Rudá zástava není vtip, ale čínský pokus konkurovat Porsche
19.11.2018 | Petr Prokopec
Donedávna ryze „papalášská” značka se teď uchází i o přízeň zákazníků z řad běžných občanů. A jde na to pěkně od píky, SUV Hongqi HS7 je v mnoha ohledech výjimečným zbožím.
Stopy značky Hongqi lze vysledovat až do roku 1958, jde tedy o jednu z nejstarších čínských automobilek. Svým zaměřením se však od konkurence nemalou měrou liší, až do roku 1981 firma produkovala vozy pouze po vysoce postavené zástupce komunistické vlády. Těm přitom šel k duchu i samotný název značky, v překladu Hongqi znamená Rudá zástava. Není tak překvapivé, že o ní mimo Čínu jen málokdo slyšel a že její roční registrace šplhají jen na úroveň dvou či tří tisíc kousků.
S touto strategií ale začali mít Číňané menší problém, mateřská společnost FAW proto rozhodla, že značku Hongqi uvolní také pro běžný lid. To se ovšem snáze řekne a hůře uděl. Nikoliv proto, že by třeba komunistická vláda začala automobilce házet klacky pod nohy, v tomto ohledu má firma plnou podporu. Ale dosud prakticky neměla bohaté domácí klientele co nabízet, neboť její portfolio bylo složené pouze ze tří vozů - a jak L5, tak i H5 a H7 jsou sedany.
Aktuálně byl proto na autosalonu v Kantonu představen nový model HS7, se kterým bude moci Hongqi oslovit i zájemce o luxusní SUV. Technicky vůz vychází z již zmíněného modelu H7, který je na trhu od roku 2012. V jeho případě již došlo na komercializaci, neboť pro vládu bylo rezervováno pouze 500 exemplářů, jež byly dodány ještě před oficiálním odhalením vozu. Poté ale již Hongqi mohlo otevřít showroomy i veřejnosti.
Sedan H7 byl postaven na platformě Toyoty Crown Majesta, přičemž stejnou architekturu používá také nové SUV HS7. Překvapivě nejde o archaický základ, generace S200 je na trhu od roku 2009. Souběžně s ním došlo také na adopci tří pohonných jednotek, kdy základ tvoří přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru. Nad tímto motorem pak trůní přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, zatímco vrcholná třílitrová V6 si vystačí s atmosférickým plněním.
HS7 kupodivu ani jeden z těchto agregátů nepoužije, byť u třílitrového šestiválce z produkce Toyoty zakotví. Nicméně Číňané pohonnou jednotku ještě poladili, a co je nejpodstatnější, zároveň jí dodali rovněž turbo. Výkon tak vyšplhal z 231 na 338 koní, což je opravdu razantní změna. Vlastně proto asi nikoho nezaskočí, že muselo dojít rovněž na výměnu automatické převodovky - původní šestistupňovou užívanou sedanem nahradila osmistupňová od Aisinu.
O jízdní dynamice či spotřebě se Číňané nemluví, obojí však samozřejmě ovlivní stálý pohon všech kol. Přesunout se tedy můžeme k designu, který v čelních partiích jasně dává najevo, pro koho je tento vůz stvořen tedy pro movité jedince konzervativního smýšlení. Nicméně na modernu zapomenuto nebylo, počítat tedy lze s LEDkovými světlomety. Do kabiny pro změnu dorazil digitální přístrojový štít se dvěma dalšími displeji, kůží a dřevem.
Více informací pak zazní v následujících měsících, do prodeje by nové čínské SUV mělo zamířit až v příštím roce. Cena zatím stanovena nebyla, nízká ale rozhodně nebude, a to dokonce ani na evropské poměry. Sedan H7 s třílitrem totiž na 524 800 yuanů (cca 1 736 600 Kč), nicméně jeho motor je atmosférický. Nové Hongqi HS7 tak skoro jistě zamíří s cenou nad hranici dvou milionů korun. Příliš? Číňané otevřeně říkají, že s tímto modelem chtějí konkurovat luxusním SUV od značek, jako jsou BMW, Mercedes nebo Porsche. A ta v Číně levněji nevyjdou.
Nové čínské luxusní SUV Hongqi HS7 nebude k dispozici jen tamní ládě, ale i lidu. Respektive pouze místní bohaté klientele
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry