Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský majitel Volva ukázal nové SUV pro Evropu, vypadá jako Porsche
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod názvem Lynk and Co 01 se nám představuje klon chystaného Volva XC40. Podle tvůrců nabídne nejlepší konektivitu na světě.
Když čínský gigant Geely před pár lety odkoupil Volvo, bylo naprosto jasné, že tak nečiní jen z dobrého srdce. Právě naopak jsme očekávali, že skrze zavedenou značku ze Skandinávie zkusí Asiaté zaútočit na evropské trhy. A nyní se ukazuje, že jsme měli pravdu, byť Geely na to jde poněkud od lesa. Nově odhaluje kompaktní SUV, které nebude prodáváno s emblémem mateřské firmy. Místo toho byla pro dané účely stvořena divize Lynk & Co.
Prvotina této značky nese nepříliš nápaditý název 01, přičemž dle výrobce půjde o vůz s nejlepší konektivitou na světě. K internetu a cloudu totiž budete připojeni 24 hodin denně po sedm dní v týdnu. Navíc v něm bude otevřené rozhraní, jež umožní vývojářům, aby online průběžně vůz vylepšovali a obohacovali různými nápady. Mimo to budou moci majitelé své vozy v době nepoužívání propůjčit ostatním, přičemž jejich pohyb lze sledovat na mobilu skrze speciální aplikaci.
Nové SUV je dlouhé 4 530 milimetrů, široké 1 855 mm a vysoké 1 654 mm.V případě rozvoru mu přitom naměříme 2 730 mm, přičemž tato data jsou spojena s novou modulární platformou CMA. Tu Geely vyvinulo společně s Volvem, přičemž se dosud myslelo, že Švédové s ní vyrukují jako první. Je to naopak, jak se ukazuje, nová generace V40 a s ní spřízněná varianta XC40 tedy budou hrát druhé housle.
Lynk & Co 01 pak sice bude vyráběno v Číně, ovšem značka počítá s útokem na Evropu i Spojené státy, kde by se nové SUV mělo prodávat v nemalém množství. K tomu má vozu napomoci i líbivý design, o který se postaral Andreas Nilsson. Ten svým pojetím připomíná v Číně oblíbené Porsche Macan a SUV této značky obecně, což ale není tak překvapivé. Jak sám dodává, „náš vůz musí vyčnívat z davu a oslovit globální publikum“.
To bude s designem stylizovaným v Evropě (ve Švédsku pak ostatně probíhal i vývoj) snadnější úkol, než kdyby danou záležitost dostali na starosti Číňané. Nicméně i tak je třeba dodat, že některé prvky působí... kontroverzně, řekněme. Řeč je především o úzké a široké čelní masce, ozdobách za předními koly či boční lince, jež se zvedá za zpětným zrcátkem a míří až na zadní sloupek. Podivný tvar pak mají také zadní světlomety.
Vzhled je však otázkou čistě subjektivního vkusu. Co tedy my můžeme shledávat rušivým, to řada lidí může považovat za půvabné doplňky. Uvidíme tedy až na základě prodejních čísel, nakolik se Lynk & Co 01 zvládlo v Evropě a Americe uchytit. Do showroomů přitom nové SUV má zamířit až v roce 2018, což má nejspíše spojitost s absentující dealerskou sítí.
S ohledem na delší časový horizont je tedy logické, že se s čínsko-švédskou novinkou nevidíme naposledy. Koneckonců nově vzniklá značka ani nikterak nespecifikovala prostor pod kapotou. Jelikož jde o vůz postavený na platformě CMA, lze očekávat 1,5litrové tříválce a dvoulitrové čtyřválce. Kromě nich pak dorazí ještě plug-in hybrid.
Mimo to Lynk & Co plánuje mnohem větší expanzi, modely 02 a 03 by tak měly být k dispozici prakticky ve stejné chvíli jako firemní prvotina. Zatím však není jisté, oč přesně půjde, byť jisté vodítko může představovat sportovní koncept, který byl stejně jako SUV odhalen na slavnostním akci v Berlíně.
Viceprezident značky Peter Horbury (mimochodem bývalý designér Volva) přitom uvedl, že „nejprve přijdou na řadu klíčové modely, než bude čas na možnou zábavu“. S kupé tedy hned tak nepočítáme, v prvé fázi Lynk & Co nabídne pět crossoverů a SUV, jež „jsou již hotové“. Po nich pak dorazí sedan a teprve poté bude čas na onu zábavu.
Kromě produkčního SUV...
...nám nová značka Lynk & Co ukázala i koncepční kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB