Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach

Čínský sedan je vůbec prvním domácím vozem, který se danou trofejí pyšní. Přesvědčit přitom musel 22 porotců, že je lepší než 139 ostatních kandidátů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach

20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínský sedan je vůbec prvním domácím vozem, který se danou trofejí pyšní. Přesvědčit přitom musel 22 porotců, že je lepší než 139 ostatních kandidátů.

Víceméně každá země má svou anketu Auto roku, přičemž my jsme se v minulosti věnovali z logických důvodů hlavně té české. Do toho jsme samozřejmě nezapomněli zmínit ani celoevropskou nebo světovou, zbytek jsme ale nechávali na naše zahraniční kolegy. Nyní se ovšem musíme vydat do Číny, neboť tamní 22členná porota vybrala ze 140 kandidátů opravdu překvapivého vítěze. Tím se stalo Geely GC9, které se své cestě k absolutnímu triumfu porazilo i Mercedes-Maybach a Jaguar XE.

Vítězství domácího vozu v domácí anketě je vůbec prvním v historii, přičemž podle prezidenta automobilky An Conghuie je „Geely velmi poctěno oceněním Auto roku. GC9 je navíc jen první vlaštovkou z nové série vysoce konkurenceschopných modelů.“ Porotci pak dodávají, že „vůz je perfektním mixem nového moderního čínského designového jazyka a špičkových technologií od Volva. GC9 je prostorné, luxusní a kvalitní. Je to obrovský skok kupředu vůči dosavadním čínským vozům.“

Jejich tvrzení přitom jen deklaruje náskok, jakého Geely před konkurencí dosáhlo. Zatímco totiž čínský sedan byl ohodnocen 104 body, druhý Maybach jich získal 61 a třetí Jaguar pouze 55. Můžeme se přitom oprávněně ptát, zda za vším nestojí protekce či vládní nátlak, nicméně třeba takové výsledky z kategorie Designové auto roku naznačují, že hlasování nemuselo být jen „pročínské”. Zde totiž GC9 skončilo „až” na čtvrtém místě za evropskou a americkou konkurencí.

Kromě výše zmíněných kategorií bylo vyhlášeno také designové, sportovní a zelené auto roku i nejlepší SUV, přičemž pokaždé již trofeje patřily zahraničním modelům, zejména pak těm evropským. Veškeré výsledky si můžete prohlédnout níže, pročež my na závěr jen dodáme, že jednou z podmínek zařazení do ankety bylo zahájení prodeje na čínském trhu v období od 30. září loňského roku do letošního 1. října.

Tři finalisté čínského Auta roku 2015

1. Geely GC9 - 104 bodů
2. Mercedes-Maybach - 61 bodů
3. Jaguar XE - 55 bodů

Tři finalisté čínského Sportovního auta roku 2015

1. Ferrari 488 GTB - 116 bodů
2. Porsche 911 GT3 RS - 55 bodů
3. Mercedes-AMG GT S - 49 bodů

Tři finalisté čínského Designového auta roku 2015

1. Mercedes-AMG GT S - 61 bodů
2. Ford Mustang - 59 bodů
3. Volvo XC90 - 52 bodů

Tři finalisté čínského Zeleného auta roku 2015

1. Lexus NX300h - 92 bodů
2. Audi A3 Sportback e-tron - 73 bodů
3. BMW 530Le Plug-In Hybrid - 55 bodů

Čtyři finalisté čínského SUV roku 2015

1. Volvo XC90 - 72 bodů
2. GAC Toyota Highlander - 54 bodů
3. Land Rover Discovery Sport - 47 bodů
3. Ford Edge - 47 bodů


Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach - 1 - Geely GC9 cinske auto roku 2015 01Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach - 2 - Geely GC9 cinske auto roku 2015 02Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach - 3 - Geely GC9 cinske auto roku 2015 03Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach - 4 - Geely GC9 cinske auto roku 2015 04Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach - 5 - Geely GC9 cinske auto roku 2015 05Čínské Auto roku 2015 je zajímavá anketa, Geely GC9 v ní porazilo i Maybach - 6 - Geely GC9 cinske auto roku 2015 06
Geely GC9 se možná i překvapivě stalo čínským Autem roku, porazilo přitom Mercedes-Maybach nebo Jaguar XE

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.