Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE dostal pro rok 2016 pohon 4x4 a lepší multimédia
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Pohon všech kol je k dispozici s dvoulitrovým dieselem o výkonu 180 koní a benzinovým třílitrem. Trakci zlepšuje, zrychlení zhoršuje.
Jaguar XE již rozhodně není žhavou novinkou. Přesto nechybí na stánku značky na losangeleském autosalonu, neboť Britové odhalili modelový rok 2016. Tou nejzásadnější inovací je příchod pohonu všech kol, jímž mohou být osazeny dvoulitrový turbodiesel a přeplňovaný třílitrový šestiválec. V obou případech je dále standardem osmistupňová automatická převodovka ZF a také systém AdSR (Adaptive Surface Response), který je funkční při jakékoliv rychlosti a automaticky upravuje odezvu plynu, převodovky a stabilizačního systému v závislosti na povrchu.
Samotný systém pohonu všech kol spoléhá na převodovou skříň s vícelamelovou mokrou spojkou, která dokáže v případě potřeby připojit přední nápravu za pouhých 165 milisekund. Stejnou technologii používají i modely XF a F-Pace, přičemž standardně míří veškerý výkon na zadní nápravu. Vše přitom řídí elektronický mozek IDD (Intelligent Driveline Dynamics), který neustále monitoruje podélné přetížení a úhel natočení volantu, přičemž kromě lepší trakce v kluzkých podmínkách má zároveň i redukovat přetáčivost.
Jakkoliv přitom jeho výkony za zhoršených podmínek oceníte, jeho dynamika za sourozencem s pohonem jedné nápravy zaostává. V případě dvoulitrového dieselu o výkonu 180 koní a točivém momentu 430 Nm je totiž možné počítat s akcelerací z klidu na stovku za 7,9 sekundy, tedy o desetinu pomaleji než u zadokolky. Z 228 na 225 km/h poklesla nejvyšší rychlost, udávaná spotřeba se oproti tomu zvýšila z 4,2 na 4,7 litru na sto kilometrů.
Obdobně je na tom také verze XE S, jejíž 340 koní a 450 Nm zvládá běžně akceleraci na stovku za 5,1 sekundy. U varianty s pohonem všech kol je třeba počítat s časem o dvě desetiny delším, nejvyšší rychlost pak dokonce poklesla z 250 na pouze 193 km/h, z nějakého důvodu pravděpodobně elektronicky omezených. Tisková zpráva přitom naznačuje, že provedení AWD bude s touto pohonnou jednotkou k mání pouze na severoamerickém trhu, změna této strategie ale rozhodně není vyloučená.
Tím jsme hlavní novinku modelového roku 2016 probrali, přikročit tak můžeme ke změnám uvnitř. Zde se počítá hlavně s příchodem nového multimediálního systému InControl Touch Pro, který je spojen s 10,2palcovým displejem namísto osmipalcového. Zároveň přitom nabízí ostřejší grafiku a více funkcí než základní systém IControl. Jeho součástí je harddisk o kapacitě 60GB, který zachovává funkčnost navigace i po ztrátě signálu GPS.
Mimo to je možné počítat s lepším připojením k internetu, které podporuje až osm zařízení v jednu chvíli. A dorazil i nový adaptivní omezovač rychlosti, který dokáže vaše tempo upravit dle aktuálního limitu, zatímco přepracovaný asistent jízdy ve zvoleném pruhu počítá s minoritními zásahy do řízení. Zmínit pak můžeme i detekci únavy řidiče či novou aplikaci pro hodinky Apple Watch, která může na dálku spustit klimatizaci či nastartovat motor.
Objednávky je možné na britském trhu adresovat dealerům již nyní, k zákazníkům pak první vozy dorazí na jaře příštího roku. Česká cena modelů osazených pohonem všech kol momentálně známa není, ve srovnání se zadokolkou ale nejspíše příplatek bude zhruba padesátitisícový. Pokud tedy systém AWD bude k mání již od základní úrovně výbavy Pure, mohla by verze XE 2,0D startovat na 1,14 milionu Kč.
Jaguar XE dostal nově do vínku i pohon všech kol, se kterým je možné spojit dvoulitrový turbodiesel o výkonu 180 koní nebo benzinový třílitr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:38 - Vrooom
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova