Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chystá zemětřesení. Modely C4 a C5 nedostanou přímého nástupce
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi radikálně zatřesou portfoliem. Vypadne třídvířko, velký sedan a kombi, ubude i MPV a hatchbacků ve prospěch SUV a jim spřízněných crossoverů .
Budoucnost francouzské automobilky jsme zlehka nastínili již včera v článku o civilní verzi Citroënu C3 WRC. O té se zatím víceméně jen spekuluje, příchod velkého SUV v roce 2018 je ale jistotou. Podle všeho by mělo jít o produkční variantu konceptu Aircross, která dost možná získá označení C5 Aircross. Stávající sedan a kombi, jejichž prodeje rozhodně nejsou valné, by tak dostaly nepřímého nástupce, se kterým by ještě chvíli koexistovaly. Poté by ovšem z nabídky zcela zmizely.
Jakkoliv jde na první pohled spíše o dohady než realitu, skutečností se nejspíše stanou. Šéf produktového oddělení Xavier Peugeot totiž uvedl, že automobilka „chce být mainstreamovým hráčem, a jako taková musí pokrýt různé segmenty trhu. Citroën se tedy bude pohybovat i ve střední třídě, kde je aktuálně nabízen model C5. Dostane ale přímého nástupce? Tím si nejsem jist.“
Jeho kolega Pierre Monferrini, který má na starosti plánování příštích vozů, pak dodal: „Ve střední třídě budeme přítomni, ale nikoliv s konvenčním modelem.“ Je tedy zjevné, že Francouzi chtějí otřást zavedenými pořádky. Není to přitom jediná radikální rošáda, ke které se Citroën chystá. Obdobným způsobem se má proměnit také model C4, jenž je momentálně hatchbackem.
„Bude nová C4, ale taktéž nikoliv konvenční. Je totiž možné změnit image modelu, a to chceme udělat právě s tímto vozem. A pravděpodobně kvůli tomu změníme siluetu,“ popsal radikální krok Xavier Peugeot. Monferrini pak pro změnu dodal, že definitivní konec čeká Citroën C2, neboť „trh se pohnul směrem k pětidveřovým vozidlům“.
Tím série změn nekončí, další se týká pětimístného C4 Picasso a sedmimístného Grand C4 Picasso. Oba vozy totiž dostanou jediného nástupce, který by měl pokrýt potřeby všech zákazníků toužících po prostorném MPV, ovšem zároveň napomůže zredukovat náklady. Jak jsme pak uvedli již včera, dále lze čekat ještě dva elektromobily.
Citroën Aircoss by měl do výroby dorazit v roce 2018, jako nepřímý nástupce sedanu a kombíku C5
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz