Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroen Grand C4 Picasso 2013: boubelatý Robocop nafocen bez maskování
23.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani sedmimístná verze nové C4 Picasso se neodhalí tak, jak si Citroën představoval. Podařilo se ji nafotit v předstihu bez špetky kamufláže.
Nedá se říci, že by cestu nejnovějšího Picassa na světlo boží provázely pro Citroën šťastné okolnosti. Už koncept vozu nazvaný Technospace byl odhalen předčasně a také o jeho sériové verzi později uniklo vše předem. Tato novinka se zatím ani nestačila pořádně propracovat do prodeje a už tu máme další předčasné odhalení - ve Španělsku, poblíž Viascón Cotobade, se totiž jednomu ze čtenářů magazínu Autofácil podařilo nafotit delší, sedmimístnou verzi při její přepravě kamionem.
Bude se dozajista znovu jmenovat Grand C4 Picasso a Citroën si zase může jen sám za to, že auto bylo odhaleno neplánovaně - přece nešlo předpokládat, že si bílého vozu tak jako tak neobvyklých tvarů nikdo nevšimne. Všiml, navíc v momentě, kdy kamion stál, a tak si francouzskou novinku můžeme prohlédnout ze všech stran a dokonce i zevnitř.
Jistě nepřekvapí, že jedinou podstatnou odlišnost najdeme na zádi, která se změnila možná více, než jsme čekali. Nejenže je delší, nový je také tvar střechy a auto dostalo i kompletně odlišné koncové světlomety, které namísto obdelníkových tvarů sázejí na jakési „škodovácké” Céčko. V návaznosti na to je pochopitelně jiné také řešení zadních bočních skel a jejich přechod v záď i zbytek zádi samotné - všimněte si třeba přesunu umístění registrační značky níže a vytvoření ještě větší jednolité plochy mezi světly.
Zbytek vozu je ve srovnání s krátkou verzí zjevně totožný. Spolehnout se tak můžeme na zachování tváře „plechového fízla” i interiéru s uprostřed umístěným přístrojovým panelem. Také ten se zdá být stejný, odlišně řešený ale dozajista bude prostor pro cestující vzadu, tam bohužel s pomocí prvních snímků nevidíme vůbec.
Další informace jsou dílem převzaté specifikace kratšího provedení, dílem spekulace. Mezi ty druhé patří předpokládaná délka 4,6 metru a zavazadlový prostor o objemu 600 litrů při využití pouze pětice sedadel, který na 200 litrů zmenší zapojení dalších dvou do akce. Mezi více než pravděpodobné informace se pak řadí použití nové platformy EMP2 a pohonu s pomocí benzinových motorů 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155 resp. dieselových 1,6 HDi 90 a 115 s adekvátními výkony v koních.
Autofácil konstatuje, že auto by se mělo dostat do prodeje v druhé polovině roku 2014, ale to je buď překlep, nebo nesmysl. Když dnes automobilka takto převáží zjevně hotové auto, je prakticky jisté, že jej v prodeji uvidíme nejpozději na přelomu letošního a příštího roku, cena by se pak měla odvíjet od zatím neznámého ceníku nové C4 Picasso s příplatkem mezi 30 a 40 tisíci Kč.







Kompletně nemaskovaný Citroën Grand C4 Picasso nové generace odhalil hlavně svou boubelatější záď
Zdroj: Autofácil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Jeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 2 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha