Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso II 2013: unikly oficiální fotky, zatím je to koncept Technospace
7.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se děsíte momentu, kdy Citroën na silnice bzry vytáhne s Robocopem, můžeme vás uklidnit - zatím je to koncept. Ale vážně jen zatím.
V posledních dnech si u vás až nečekaně velkou přízeň získaly špionážní fotky nového Citroënu C4 Picasso. Trochu nás to překvapilo, MPV obecně nepatří mezi ty nejsledovanější automobilové novinky a ani C4 Picasso není zrovna prodejním superhitem. O popularitu tohoto vozu se tak dozajista musel postarat jeho mimořádně futuristický vzhled, který jsme včera přirovnali k Robocopovi - někoho nadchul, jiné zděsil.
Ať už ve vás tato novinka vyvolala jakékoli emoce, můžeme vám k ní dnes říci o něco více. Citroën totiž neuhlídal své oficiální fotky, navíc se nám podařilo získat klíčové informace, které budou formálně odhaleny někdy v následujících dnech.
Vůz tohoto vzezření v prvé řadě není sériovým Citroënem C4 Picasso druhé generace, ale konceptem Technospace. Jen a pouze on bude odhalen na autosalonu v Ženevě jako předobraz nové C4 nesoucí jméno slavného malíře. To může leckoho z řad odpůrců nového designu uklidnit, je třeba k tomu ovšem dodat jedno velké ale - od Citroënu už teď víme, že vůz má blízko k sériové podobě, která se na trhu objeví v druhé polovině letošního roku. Už z malého časového rozmezí, podoby auta a faktu, že je evidentně plně funkční (jinak by asi těžko bylo přistiženo v provozu) je zřejmé, že produkční verze se od tohoto konceptu bude lišit minimálně, pokud vůbec.
Známe i rozměry auta. Na délku bude měřit 4 430 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 610 mm, „kufr” má nabídnout až 537 litrů prostoru pro zavazadla všeho druhu. Na palubě bychom se dále měli potkat s řadou inovativních řešení včetně nového rozhraní palubního systému s 12" dotykovou obrazovkou.
Můžeme také definitivně potvrdit, že auto bude prvním modelem Citroënu, které stane na modulární platformě EMP2. Díky tomu má být lehčí, aerodynamicky lépe optimalizované a ve výsledku pochopitelně efektivnější. Nejúspornější verze má normovanou spotřebu paliva srazit až na hodnotu 3,7 litru nafty na 100 km, ekvivalent 98 g CO2 na km.
Více vám zatím říci neumíme, další detaily nám Citroën prozradí v nejbližší dnech nebo nejpozději na autosalonu v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Citroën tomuto autu zatím říká koncept Technospace, v sériové C4 Picasso II se promění až v druhé polovině roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz