Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Citroën chce zpět do černých čísel. Modely DS povýší na samostatnou značku, sám osloví jen lidové vrstvy.
Pro italské nebo francouzské automobilky nejsou poslední léta zrovna procházka růžovým sadem. Zatímco takový Fiat má ve svém portfoliu profitující Ferrari a Renault se může opřít o dojnou krávu zvanou Dacia, takový Peugeot s Citroënem nemají ve svém portfoliu zrovna hodně „pozitiv a sociálních jistot“. De facto můžeme zmínit jedinou, a sice modely s logem DS, které přinášejí peníze zejména z čínského trhu.
Citroën ovšem potřebuje oslovit zákazníky také v kontinentální Evropě, na kterou je jeho produkce z větší části zaměřena. A proto prý zamíří zpátky ke kořenům a na trhu zamíří mezi nižší vrstvy. První takovou vlaštovkou je přitom nedávno představený model C4 Cactus, který se s cenou okolo 14 000 Eur (cca 385 000 Kč) zařadí pod konkurenční Volkswagen Golf nebo Opel Astra, přitom jde o SUV, která jsou v tomto segmentu obvykle citelně dražší.
S těmito vozy ale francouzská značka nechce soupeřit jen nižší cenou, nýbrž i odlišným pojetím designu. „Všichni se snaží zdůraznit agresivitu a sportovnost,“ uvedl k tématu šéfdesignér značky Alexandre Malval. „My ovšem věříme, že jde o zastaralé téma, a že Citroën by měl jít svou vlastní cestou.“ Řeč je přitom hlavně o panelech karoserie zvaných Airbump, za nimiž stojí německá firma BASF.
„Tyto prvky buď milujete, nebo nenávidíte. Co je ovšem hlavní, všude se o nich mluví,“ říká na adresu „vzduchových kapslí“ analytik společnosti UBS Philippe Houchois. Zároveň ovšem dodává, že i přes veškeré snahy nemusí Citroën uspět, neboť C4 Cactus není stále tak levný jako zmiňované modely od Dacie. Značka by tak podle něj měla znovu zvážit svou cenovou politiku.
Je ovšem otázkou, zda se tak stane. Francouzi jsou si totiž novým modelem jisti a doufají, že neosloví jedince, ale celé davy. K černým číslům jim přitom nemají pomoci jen samotné prodeje, ale i nízké výrobní náklady, neboť vůz převezme řadu komponentů - včetně platformy - od koncernových sourozenců. Ačkoliv v segmentu nabídne nebývalý prostor, pohánět jej budou pouze malé motory.
Další úspory má pak značce přinést přesouvání výroby mimo západní Evropu. Zatímco tedy Citroën C4 Cactus bude montován ve španělském Madridu, nová generace modelu C1 má i nadále sjíždět z linek továrny TPCA v českém Kolíně. Mimo to je ovšem v plánu také přestěhování produkce příštího hatchbacku C3 na Slovensko.
To všechno jsou jistě logické kroky, které by značce kýžený profit skutečně mohly přinést. Přesto si ovšem stejně jakou Houchois myslíme, že dokud Citroën nepřijde s cenami, jež budou na stejné úrovni jako u konkurenční Dacie, pak bude stále jen paběrkovat - pro méně majetné bude drahý, pro majetnější nezajímavý...




































Produkční Citroën C4 Cactus se má stát spásou francouzské značky, a to hlavně díky nízké ceně. Ta však podle nás až tak příznivá není
Zdroj: Yahoo Finance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 7 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 8 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 10 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 11 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva