Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Citroën chce zpět do černých čísel. Modely DS povýší na samostatnou značku, sám osloví jen lidové vrstvy.
Pro italské nebo francouzské automobilky nejsou poslední léta zrovna procházka růžovým sadem. Zatímco takový Fiat má ve svém portfoliu profitující Ferrari a Renault se může opřít o dojnou krávu zvanou Dacia, takový Peugeot s Citroënem nemají ve svém portfoliu zrovna hodně „pozitiv a sociálních jistot“. De facto můžeme zmínit jedinou, a sice modely s logem DS, které přinášejí peníze zejména z čínského trhu.
Citroën ovšem potřebuje oslovit zákazníky také v kontinentální Evropě, na kterou je jeho produkce z větší části zaměřena. A proto prý zamíří zpátky ke kořenům a na trhu zamíří mezi nižší vrstvy. První takovou vlaštovkou je přitom nedávno představený model C4 Cactus, který se s cenou okolo 14 000 Eur (cca 385 000 Kč) zařadí pod konkurenční Volkswagen Golf nebo Opel Astra, přitom jde o SUV, která jsou v tomto segmentu obvykle citelně dražší.
S těmito vozy ale francouzská značka nechce soupeřit jen nižší cenou, nýbrž i odlišným pojetím designu. „Všichni se snaží zdůraznit agresivitu a sportovnost,“ uvedl k tématu šéfdesignér značky Alexandre Malval. „My ovšem věříme, že jde o zastaralé téma, a že Citroën by měl jít svou vlastní cestou.“ Řeč je přitom hlavně o panelech karoserie zvaných Airbump, za nimiž stojí německá firma BASF.
„Tyto prvky buď milujete, nebo nenávidíte. Co je ovšem hlavní, všude se o nich mluví,“ říká na adresu „vzduchových kapslí“ analytik společnosti UBS Philippe Houchois. Zároveň ovšem dodává, že i přes veškeré snahy nemusí Citroën uspět, neboť C4 Cactus není stále tak levný jako zmiňované modely od Dacie. Značka by tak podle něj měla znovu zvážit svou cenovou politiku.
Je ovšem otázkou, zda se tak stane. Francouzi jsou si totiž novým modelem jisti a doufají, že neosloví jedince, ale celé davy. K černým číslům jim přitom nemají pomoci jen samotné prodeje, ale i nízké výrobní náklady, neboť vůz převezme řadu komponentů - včetně platformy - od koncernových sourozenců. Ačkoliv v segmentu nabídne nebývalý prostor, pohánět jej budou pouze malé motory.
Další úspory má pak značce přinést přesouvání výroby mimo západní Evropu. Zatímco tedy Citroën C4 Cactus bude montován ve španělském Madridu, nová generace modelu C1 má i nadále sjíždět z linek továrny TPCA v českém Kolíně. Mimo to je ovšem v plánu také přestěhování produkce příštího hatchbacku C3 na Slovensko.
To všechno jsou jistě logické kroky, které by značce kýžený profit skutečně mohly přinést. Přesto si ovšem stejně jakou Houchois myslíme, že dokud Citroën nepřijde s cenami, jež budou na stejné úrovni jako u konkurenční Dacie, pak bude stále jen paběrkovat - pro méně majetné bude drahý, pro majetnější nezajímavý...




































Produkční Citroën C4 Cactus se má stát spásou francouzské značky, a to hlavně díky nízké ceně. Ta však podle nás až tak příznivá není
Zdroj: Yahoo Finance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Trump zvýšil limit spotřeby ze 4,7 na 6,8 litru na 100 km a reakce výrobců šokuje. „Donutili nás prodávat elektromobily,” kaje se šéf Fordu
před 3 hodinami
Zbožštěná Sennova Honda se skutečně vrací v novém, zůstal jí motor V6 bez turba i manuální řazení
před 4 hodinami
Muž si koupil vysněné auto za 25 tisíc a nechal ho stát u domu, když musel opustit zemi. Dnes ho může prodat za 30 milionů
včera
Bohatých Rusů se zmocnila panika, stovky jejich drahých Porsche jim najednou záhadně nejdou nastartovat
včera
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 09:28 - Snowman000
- BMW Divize 12.05. 08:25 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.04. 20:51 - Snowman000
- Land Cruiser vs Outback 12.04. 20:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 12.04. 15:35 - abgx1
- Herní auto simulátory - XBOX, PS,PC 12.04. 13:26 - Vrooom
