Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech

Citroën chce zpět do černých čísel. Modely DS povýší na samostatnou značku, sám osloví jen lidové vrstvy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech

23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Citroën chce zpět do černých čísel. Modely DS povýší na samostatnou značku, sám osloví jen lidové vrstvy.

Pro italské nebo francouzské automobilky nejsou poslední léta zrovna procházka růžovým sadem. Zatímco takový Fiat má ve svém portfoliu profitující Ferrari a Renault se může opřít o dojnou krávu zvanou Dacia, takový Peugeot s Citroënem nemají ve svém portfoliu zrovna hodně „pozitiv a sociálních jistot“. De facto můžeme zmínit jedinou, a sice modely s logem DS, které přinášejí peníze zejména z čínského trhu.

Citroën ovšem potřebuje oslovit zákazníky také v kontinentální Evropě, na kterou je jeho produkce z větší části zaměřena. A proto prý zamíří zpátky ke kořenům a na trhu zamíří mezi nižší vrstvy. První takovou vlaštovkou je přitom nedávno představený model C4 Cactus, který se s cenou okolo 14 000 Eur (cca 385 000 Kč) zařadí pod konkurenční Volkswagen Golf nebo Opel Astra, přitom jde o SUV, která jsou v tomto segmentu obvykle citelně dražší.

S těmito vozy ale francouzská značka nechce soupeřit jen nižší cenou, nýbrž i odlišným pojetím designu. „Všichni se snaží zdůraznit agresivitu a sportovnost,“ uvedl k tématu šéfdesignér značky Alexandre Malval. „My ovšem věříme, že jde o zastaralé téma, a že Citroën by měl jít svou vlastní cestou.“ Řeč je přitom hlavně o panelech karoserie zvaných Airbump, za nimiž stojí německá firma BASF.

„Tyto prvky buď milujete, nebo nenávidíte. Co je ovšem hlavní, všude se o nich mluví,“ říká na adresu „vzduchových kapslí“ analytik společnosti UBS Philippe Houchois. Zároveň ovšem dodává, že i přes veškeré snahy nemusí Citroën uspět, neboť C4 Cactus není stále tak levný jako zmiňované modely od Dacie. Značka by tak podle něj měla znovu zvážit svou cenovou politiku.

Je ovšem otázkou, zda se tak stane. Francouzi jsou si totiž novým modelem jisti a doufají, že neosloví jedince, ale celé davy. K černým číslům jim přitom nemají pomoci jen samotné prodeje, ale i nízké výrobní náklady, neboť vůz převezme řadu komponentů - včetně platformy - od koncernových sourozenců. Ačkoliv v segmentu nabídne nebývalý prostor, pohánět jej budou pouze malé motory.

Další úspory má pak značce přinést přesouvání výroby mimo západní Evropu. Zatímco tedy Citroën C4 Cactus bude montován ve španělském Madridu, nová generace modelu C1 má i nadále sjíždět z linek továrny TPCA v českém Kolíně. Mimo to je ovšem v plánu také přestěhování produkce příštího hatchbacku C3 na Slovensko.

To všechno jsou jistě logické kroky, které by značce kýžený profit skutečně mohly přinést. Přesto si ovšem stejně jakou Houchois myslíme, že dokud Citroën nepřijde s cenami, jež budou na stejné úrovni jako u konkurenční Dacie, pak bude stále jen paběrkovat - pro méně majetné bude drahý, pro majetnější nezajímavý...


Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 1 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 01Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 2 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 02Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 3 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 03Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 4 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 04Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 5 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 05Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 6 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 06Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 7 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 07Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 8 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 08Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 9 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 09Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 10 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 10Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 11 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 11Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 12 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 12Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 13 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 13Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 14 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 14Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 15 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 15Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 16 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 16Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 17 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 17Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 18 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 18Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 19 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 19Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 20 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 20Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 21 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 21Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 22 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 22Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 23 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 23Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 24 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 24Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 25 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 25Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 26 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 26Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 27 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 27Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 28 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 28Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 29 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 29Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 30 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 30Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 31 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 31Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 32 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 32Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 33 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 33Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 34 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 34Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 35 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 35Citroën míří ke dnu, z vlastní vůle. Svou strategii založí na levných vozech - 36 - Citroën C4 Cactus 2014 oficialni vse 36
Produkční Citroën C4 Cactus se má stát spásou francouzské značky, a to hlavně díky nízké ceně. Ta však podle nás až tak příznivá není

Zdroj: Yahoo Finance

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.