Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy?

Renault přichystal pro další ročník Andros Trophy vylepšenou verzi soutěžního provedení Dacie Duster. Osedlá ji opět Alain Prost s jediným cílem: zvítězit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy?

25.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault přichystal pro další ročník Andros Trophy vylepšenou verzi soutěžního provedení Dacie Duster. Osedlá ji opět Alain Prost s jediným cílem: zvítězit.

Toto modré vozítko vám může být povědomé. Do povědomí totiž již vstoupilo loni, když v prosinci, tedy ještě několik měsíců před premiérou sériového vozu, vyrazilo pod označením Dacia Duster do boje v tradičním francouzském „ledovém závodě”, tzv. Andros Trophy. Od začátku bylo jasné, že takto sériový Duster vypadat nebude, pár částí vozu ale přece jen odhalil. Povšimněte si např předních a zadních světlometů.

Dnes už je tento příběh minulostí, Dacia Duster již byla dávno představena, uspěla v anketě Auto roku 2011, v České republice se prodává a i my s ní máme jisté zkušenosti. Přesto majitel Dacie, přesněji řečeno jeho divize Renault Sport, vyráží do boje s inovovaným provedením Dusteru s přídomkem Ice. Loni s ním skončil v Andros Trophy druhý, letošní ročník chce vyhrát. Co nového tedy přináší?

Od pohledu je jasné, že Duster Ice toho má se sériovým provedením společného velmi málo. Vůz dokonce nepoužívá ani samonosnou karoserii, stojí na trubkovém rámu, na kterém najdeme kabáte ze sklolaminátu. Vůz je tak 4 001 mm dlouhý a 1 900 mm široký, rozchod a rozvor pak mají míry 1 690 resp. 2 500 mm. Nestandardní je i hmotnost, Duster Ice váží jen 950 kg.

Také řešení pohonu je zcela specifické. Motor je uložen před zadní nápravou a není to žádný dieselový čtyřválec. Jde o zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 l, který známe z velkých Nissanů a Renaultů. Při vrtání 93 mm a zdvihu 73,3 mm dosahuje výkonu 257 kW (360 koní) při 7 500 ot./min. a točivého momentu 360 Nm při 5 500 ot./min. Pracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou SADEV, pohon všech kol je u auta pro ledovou rallye samozřejmostí.

U motoru Renault Sport zapracoval na zlepšení průběhu výkonu ve středních otáčkách, nejde ale o jedinou změnu. Také zavěšení kol bylo upraveno pro lepší fungování na sněžném či ledovém povrchu a nový je i elektrohydraulický posilovač řízení.

O krocení temperamentu vozu se starají kotoučové brzdy o průměru 260 mm vpředu a 265 mm vzadu. Kola mají rozměry 5,5 x 16" a najdeme na nich závodní pneumatiky Continental Ice Racing Contact 3.

Jak jsme již zmínili, v loňském ročníku soutěže si Duster Ice připsal celkové druhé místo, letos chce okusit chuť vítězství. Postarat se o to má i stále čilá legenda formule 1, Alain Prost, který vůz bude pilotovat stejně jako loni. Pokud byste chtěli dění v závodech sledovat, připomínáme, že celá série začíná o víkendu 4. a 5. prosince ve francouzském Thorens.


Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 1 - Dacia Duster Ice 2010 01Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 2 - Dacia Duster Ice 2010 02Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 3 - Dacia Duster Ice 2010 03Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 4 - Dacia Duster Ice 2010 04Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 5 - Dacia Duster Ice 2010 05Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 6 - Dacia Duster Ice 2010 06Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 7 - Dacia Duster Ice 2010 07Dacia Duster Ice: vyhraje letošní Andros Trophy? - 8 - Dacia Duster Ice 2010 08

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše