Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster V8: další ostrá verze rumunského SUV míří na Rallye Dakar
23.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Duster chce skončit v první desítce. Napomoci mu k tomu má 380 koní, šestistupňová sekvence či striktně argentinské posádky.
Ač se na první pohled může zdát přítomnost Dacie Duster na Dakarské rallye poněkud úsměvná, pravdou je, že rumunské SUV soupeří v nejnáročnějším podniku světa již od roku 2013. Děje se tak pod logem Renaultu, což má svůj logický důvod. Dakar se totiž už léta nejede ani do Dakaru, ani z Dakaru a dokonce ani na kontinentu, na kterém leží Dakar - závod se odehrává v Jižní Americe, kde jsou produkty Dacie prodávany v showroomech Renaultu. Duster přitom v prvním klání skončil na 29. příčce, letos ovšem již zaujal čtrnácté místo. Pro nadcházející podnik pak automobilka počítá minimálně s první desítkou.
Dva speciály k tomu přitom mají jaksepatří našlápnuto. Tým se totiž již zúčastnil přípravných závodů v rámci argentinské cross-country rallye, kdy dokázal opanovat první příčku. Nápomocen mu k tomu byl hlavně osmiválcový motor o výkonu 380 koní, který Dacia získala ve skladech Nissanu. Oproti minulosti je to příjemná změna, neboť dosud závodní Duster používal šestiválcovou pohonnou jednotku.
Tato informace je ale pomalu jedinou, jakou tým dal k dispozici. Dále víme totiž pouze tolik, že veškerou sílu přenáší na všechna čtyři kola šestistupňová sekvence Sadev. Nápomocen je jí přitom samosvorný středový diferenciál, mimo to můžeme zmínit dvojité přední lichoběžníky z nikl-molybdenové oceli a čtyřprvkovou zadní nápravu. Výkonné brzdy pak počítají se šestipístkovými třmeny.
To je ale vše, co o novince můžeme říci. Dodat lze již pouze tolik, že do závodního kokpitu se opět posadí argentinské posádky Emiliano Spataro a Benjamin Lozada, respektive Jose Garcia a Mauricio Malano. Samotný Dakar 2015 pak odstartuje 4. ledna a skončí 14. ledna.








Dacia, respektive Renault, chce se speciální verzí Dusteru dojet v první desítce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 11 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva