Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia v ČR prodává nové nejluxusnější modely, Duster s výbavou pojí i neobvyklé motory
5.5.2019 | Petr Prokopec
Je to pochopitelně luxus na poměry Dacie, takže nečekejte nic jako masážní ventilovaná sedadla. Na druhou stranu, kdo jiný vám prodá vrchol své nabídky a nechce za to ani půl milionu?
Dacia má za sebou velice úspěšný rok. Loni celosvětově prodala 700 798 nových aut, tedy o 7 procent více než předloni. Lídrem je hatchback Sandero, ovšem jen globálním pohledem. Pokud se budeme zabývat pouze Evropou, kde mají Rumuni na kontě rekordních 511 622 registrací (+10,3 %), pak na příčku nejvyšší vystoupal Duster. Letošní globální data zatím nejsou známa, v případě Evropy ale značka po každý uplynulý měsíc prodala více aut než v předchozím roce. A Duster je znovu na vrcholu.
Jen u zmíněných dvou modelů ale nezůstaneme, neboť Dacia v České republice prodává vyrukovala s novou limitovanou úroveň výbavy, kterou lze spojit s libovolným modelem z nabídky. Tentokrát zamířila luxusním směrem a nabízí takto v rámci své nabídky nová vrcholná provedení. Jak už to ale u Dacie bývá, vrchol tu znamená něco trochu odlišného než u jiných značek.
Automobilka v závislosti na trzích nazývá své vrcholy Ultimate nebo TechRoad, přičemž u nás jsou k dispozici pod druhým zmíněným označením. Zákazníci se mohou rozhodnout pro dvě nové barvy Fusion Red a Highland Grey, se kterými je možné spojit řadu unikátních designových prvků. Zvenčí se jedná hlavně o zpětná zrcátka či grafické polepy boků, kromě toho dorazila také specifická litá kola. Pro Duster je připravena 17palcová velikost, zbytek modelů si musí vystačit se šestnáctkami.
Za dalšími novinkami je třeba vyrazit do kabiny, kde se úprav dočkaly dveřní panely, výdechy klimatizace, čalounění či koberečky. Stejně jako v rámci exteriéru i v tomto případě hrají prim červený a šedivý odstín, tentokráte ale již došlo na jejich kombinaci. Rozšířena pak byla i základní výbava, do níž se nastěhovala třeba automatická klimatizace, multimediální systém Media Nav Evolution či zpětná kamera. To je skutečně pozoruhodný standard na vozy často nejlevnější značky na trhu.
Zmínit můžeme i ceny, které se navzdory vrcholným specifikacím jednotlivých vozů drží dost nízko. V případě Dacie Sandero startují na částce 293 900 Kč v kombinaci s benzinovým tříválcem (90 koní), za 1,5litrový diesel (95 koní) pak dáte dokonce 346 900 Kč. To je oproti základní variantě téměř dvojnásobek. U Loganu MCV stojí totéž 303 900 Kč resp. 356 900 Kč, Lodgy startuje se 102koňovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru na 316 900 Kč, 115koňový diesel 1,5 pak vysaje z vaší peněženky 401 900 Kč. Nás ale v tuto chvíli nejvíce zajímá Duster.
Nejde jen o to, že je to nejžádanější model, kromě nové úrovně výbavy je totiž k dispozici také s novým přeplňovaným motorem od Renaultu s neobvyklým 1,3litrovým objemem. Pohonná jednotka nabídne 130 či 150 koní, přičemž rumunské SUV s ní zvládne dosáhnout nejvyšší rychlosti 191, respektive 200 km/h. Na měření sprintů na stovku pak sice zatím ještě nedošlo, kilometr s pevným startem ale novinka zdolá za 32,1 resp. 31 sekund. V rámci spotřeby paliva byste se však pokaždé měli pohybovat v průměru okolo 6 litrů na sto kilometrů. Tedy v případě aktuálně nabízených předokolek - v létě bude nová jednotka k mání také v kombinaci s pohonem 4x4.
Duster s novým motorem a 130 koňmi je k mání od 370 900 Kč, objednat jej totiž již od úrovně výbavy Comfort. Silnější varianta pak startuje se stupněm Prestige na sumě 412 900 Kč, za specifické provedení TechRoad pak dáte s novou jedna-trojkou 402 900 Kč, respektive 417 900 Kč. S atmosférickou jedna-šestkou je nová edice k mání od 354 900 Kč. Ani nejvyšší specifikace Dusteru se tak cenou neblíží hranici 500 tisíc Kč, pozoruhodné.























Nová limitovaná edice TechRoad je k dispozici v červeném...
...nebo šedém odstínu. Interiéry se ale již neliší při užití jakéhokoliv laku
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 4 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 4 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda