Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další velká automobilka teď může vyrábět auta pro Evropu v Číně. Roztrhne se pytel?
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo čínskou výrobou aut pro Evropu či USA prolomilo bariéru, za kterou se nyní mohou podívat i další automobilky. Teď už může auta z Číny vozit i BMW.
Volvo se již nějaký ten pátek netají tím, že prioritou je pro značku čínský trh, však z této země pochází i mateřská firma Geely. Nové ovšem je, že Švédové do Číny začínají přesouvat kompletní výrobu modelu S90, který pak následně transportují vlakem do Evropy. Tedy na světadíl, kde Volvo mělo (a stále má) své továrny již desetiletí a ze kterého ostatně pochází.
To ve světle přesouvání výroby čehokoli tímto směrem není zase tak překvapivé, nakonec snad každá automobilka dnes používá komponenty vyráběné čínskými dodavateli. Jenže zákazníci vnímají jako místo výroby tu část světa, kde bylo auto zkompletováno a to dosud u evropských, amerických ale i japonských automobilek - nešlo-li o modely pro tamní trh - nikdy nebyla Čína. Volvo tím nepochybně riskuje ztrátu důvěry části zákazníků, neboť nálepku „Made in China” někteří stále vnímají jako diskreditující, ať už oprávněně nebo ne. Jisté ale je, že Švédové prolomili jisté tabu a dalo se očekávat, že budou následováni dalšími automobilkami.
To se skutečně děje a dříve, než bychom se nadáli. Příklad Volva zjevně následuje BMW, které aktuálně získalo od čínských úřadů licenci, díky níž může do celého světa vyvážet vozy, které vyrobí ve spolupráci se značkou Brilliance. Mnichovská automobilka přitom věří, že lidé se již dovedou povznést nad předsudky týkající se špatné kvality a spolehlivosti aut vyrobených v Číně.
Zároveň je ovšem třeba dodat, že ačkoli už samotné podání žádosti o licenci, která nyní byla schválena, svědčí o záměru BMW něco takového jednou udělat, v tuto chvíli značka žádné konkrétní kroky nechystá. Automobilka říká, že jde o reakci na snahy vlády podpořit export automobilů, ke kterému ale BMW přistoupí pouze tehdy, pokud to bude dávat ekonomický smysl. To ale nevypadá jako nepřekonatelná podmínka.
BMW aktuálně omezuje ve vývozu čínských aut do Evropy jiná věc. Olaf Kastner, šéf čínského zastoupení BMW, uvedl, že kapacita továren v Dadongu a Tiexi stačí akorát na uspokojení místní poptávky. Oba podniky přitom loni vyrobily přes 300 000 aut, produkce však bude pro příští roky kvůli zájmu navýšena na 450 000 vozů.
Ani přes zvýšení výrobní kapacity ale aliance BMW-Brilliance nejspíše nebude mít prostor na export. Uvidíme tedy, jak se celá záležitost časem vyvine. Aktuálně tak jen dodáme, že největší smysl by pro vývoz dávaly především jinde nenabízené prodloužené varianty řady 3 a 5 či modelu X1. Stejně tak by se jistě v mnoha zemích uchytil i sedan řady 1, ten ale prozatím zůstává vyhrazen exkluzivně jen čínskému publiku.
Bez ohledu na kroky BMW lze ale očekávat, že stejnou cestou vyrazí další firmy. A je docela pozoruhodné, že v první linii dnes vidíme prémiové značky, které by na „neposkvrněnou image” měly dbát více než ty mainstreamové. Zákazníkům Dacie by pravděpodobně bylo vesměs jedno, odkud jejich auto pochází. Zákazníkům Volva nebo BMW to jedno být nemusí...





BMW získalo licenci pro export aut vyrobených v Číně, takovou prodlouženou řadu 3 si tak budou moci užívat i jiné trhy. Tedy pokud značka nakonec vývoz realizuje
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 10:52 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.06. 10:18 - bojler
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
