Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Designér se pokusil vrátit ztracenou noblesu a eleganci Mercedesu třídy E
1.5.2019 | Mirek Mazal
Současný Mercedes třídy E není ošklivé a už vůbec ne nezajímavé auto, noblesa a elegance jeho někdejších iterací mu ale zoufale schází. Věčně kreativní designér mu ji zkusil vrátit.
Současný Mercedes třídy E podlehl designové unifikaci německé značky posledních let. Jeho nejnovější generace vypadá skoro anonymně a necvičené oko ji stěží rozezná od dalších sedanů a kombíků stejné značky. S tím, že jeden Mercedes vypadá jako druhý, se musíme smiřovat až v této dekádě a nám už dobře známý nezávislý návrhář se tak trochu pokusil vrátit čas. Jeho nejnovější práce ukazuje, že se automobilka mohla v případě Éčka ubírat citelně odvážnějším a svébytnějším směrem.
David Obendorfer svému konceptu říká Mercedes-Benz Icon E a jak už jeho jméno napovídá, snaží se spojit minulost se současností. Počítačová studie stojí na současném podvozku Mercedesu třídy E a téměř odpovídá rozměrům tohoto vozu. Úplně odlišný je ovšem vzhled exteriéru a interiéru.
Vnitřní prostor pro posádku je rafinovaný, Obendorfer chtěl zapojit do své vize co nejméně dekorativních prvků. Volant je přímým odkazem na klasický styl Mercedesu s chromovou ozdobou, zatímco přístrojová deska se jeví jako minimalistická pouze s velkým digitálním displejem dvou spojených obrazovek. Zobrazování jízdních informací je stejné jako u aktuálně prodávaných Mercedesů.
Přestože vzhled připomíná staré provedení W114 z let 1968 až 1976, hlavní světlomety s vertikálním uspořádáním jsou založeny na nejnovějších technologiích. Bohatě lesklá přední maska s horizontálním žebrováním slouží jako poznávací znamení, pro méně všímavé je výše přidán hrdý znak na tradičním podstavci. Návrat do minulosti se pozná rovněž pomocí retro disků kol se středovými výplněmi.
Koncept je poctou hlavním designérům z historie Mercedesu, jmenovitě Paulovi Bracqovi a Brunovi Saccovi. Ke svému výtvoru autor říká: „Jsou to interpretace získané tvůrčím procesem, podobně jako všechny nové modely. Z pohledu konstruktéra je snadné vidět, že retro jako takové vůbec neexistuje,“ okomentoval svoji práci Obendorfer.
Jeho práce se pravděpodobně zalíbí užšímu spektru lidí než nekonfliktní pojetí skutečných Mercedesů dnešní doby. Měla by ale zrovna tato značka toužit zalíbit se všem, zvláště v případě tradičních luxusních modelů, jako je třída E? Posuďte sami, nám přijde Obendorferův Mercedes přinejmenším „mercedesovitější” než skutečné modely značky.













































Pojetí Mercedesu E od Davida Obendorfera spojuje retro prvky s moderní technikou, podle nás docela zdařile
Zdroj: David Obendorfer
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby