Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Diesely ještě nejsou mrtvé, hned tři modely dostaly zbrusu nový, 349koňový TDI
11.4.2019 | Petr Prokopec
Mnozí je odepsali, diesely ale zjevně mají tužší kořínek, než si kdo pomyslel. Audi je nyní cpe do popředí zájmu dokonce tak moc, že třem výkonným modelům pro Evropu nadělilo jen ty.
Němečtí aktivisté asi definitivně prohráli svůj boj s diesely. Výrobcům to nejspíše bylo zřejmé již dávno, proto nesložili ruce do klína, ale naopak pracovali na nových modelech. V únoru se tak nejprve ukázalo nové Audi SQ5 TDI, jež vzápětí následoval Volkswagen Touareg V8 TDI. Oba vozy si ke splnění stále přísnějších emisních norem pomáhají elektrifikací, která je očividně klíčem k čistotě. Tedy alespoň dle čtyř kruhů, neboť tato automobilka se rozhodla ve své dieselové ofenzivě pokračovat.
Představit si tak můžeme modely S6, S6 Avant a S7 Sportback, všechny se stejným pohonným ústrojím. To je víceméně identické s jednotkou ze zmiňovaného SUV SQ5 TDI, i tentokráte tedy máme tu čest s třílitrovým šestiválcem. Ten doprovází jedno klasické turbodmychadlo a současně kompresor poháněný elektromotorem. Ten se zvládá roztočit na 65 tisíc otáček za 300 milisekund. To odstraňuje prodlevu, se kterou jsou spojeny klasická turba po sešlápnutí plynového pedálu.
Ústrojí bylo pro potřeby nového tria specificky naladěno, o čemž svědčí rozdíl ve výkonu - zatímco SUV disponuje 347 koňmi, v tomto případě jich je k dispozici 349. Točivý moment 700 Nm však zůstal zachován. Audi S6 s ním zvládne stovku za 5,1 sekundy, zatímco kombík a Sportback jsou o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost elektronicky omezená na 250 km/h je však opětovně jednotná pro celou trojici.
Tato data nejspíše asi nikoho na zadek neposadí, přeci jen i s vyšším výkonem je sedan na úrovni SUV, což pro něj není zrovna skvělou vizitkou. Zaujmout by však mohl spotřebou, která se v závislosti na velikosti kol pohybuje u všech novinek v rozmezí 6,2 až 6,5 litrů na sto kilometrů. Pro samotnou automobilku je však mnohem podstatnější, že s emisemi CO2 nepřesahuje 171 gramů na kilometr. Právě to je ostatně důvod, proč jsme se dočkali dieselů.
Pokud ovšem žijete mimo Evropu, můžete si S6, S6 Avant či S7 Sportback pořídit s 2,9litrovým benzinovým šestiválcem z modelů RS4 a RS5. Ten nabízí 450 koní a 600 Nm. Jejich dynamiku neznáme, nicméně RS5 zvládá stovku za 3,7 sekundy. Větší a těžší novinky pak sice budou o pár desetin pomalejší, nicméně přes pět sekund se nedostanou. Vůči dieselům tedy představují rychlejší alternativu, pochopitelně.
Ve zbytku se ale již evropská verze od té americké neliší. Na obou stranách Atlantiku je tedy možné počítat se sportovním podvozkem sníženým o 10 milimetrů. Vylepšeno bylo také brzdové ústrojí složené ze šestipístkových třmenů a 400milimetrových kotoučů vpředu a šestipístků a 350milimetrových kotoučů vzadu, ty bude možné za příplatek nahradit karbonovými kousky snižujícími hmotnost o 9 kilogramů.
Dále bude možné novinky osadit také dynamickým řízením zadních kol, stejně jako adaptivním podvozkem. Za oba prvky je ale znovu třeba připlácet, specificky nakalibrovaný posilovač řízení je však již standardem. Stejně jako lehce poladěný vzhled, se kterým dorazila speciální zpětná zrcátka a 20palcová litá kola. Uvnitř pak nechybí sportovní sedadla čalouněná Alcantarou, kterou je možné opět ne levně vyměnit za kůži Valcona.
Zahájení prodeje evropských a tedy dieselových variant je naplánováno na letošní léto. Celá trojice již má německé ceny, za sedan tak zaplatíte 76 500 Eur (cca 1 959 270 Kč), zatímco kombík vás vyjde na 79 000 Eur (2 023 300 Kč) a Sportback na 82 750 Eur (2 119 340 Kč).
Oficiální fotogalerie nového Audi S6 2019

























Oficiální fotogalerie nového Audi S6 Avant 2019
Oficiální fotogalerie nového Audi S7 Sportback 2019
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před 2 hodinami
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 3 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 5 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
