Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna

Klasický americký muscle car se vrátí na scénu s plánovaným výkonem 600 koní. Díky zkrácení platformy navíc „novému Challengeru” poklesne hmotnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna

10.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Klasický americký muscle car se vrátí na scénu s plánovaným výkonem 600 koní. Díky zkrácení platformy navíc „novému Challengeru” poklesne hmotnost.

Velká americká trojka v podání Ford, General Motors a Chrysler měla v minulosti v ohni minimálně jedno sportovní želízko. Jen prvním dvěma se však v novém miléniu povedl návrat (či představení nové generace) v takovém stylu, aby spokojen byl výrobce i zákazník. Díky tomu Ford Mustang a Chevrolet Camaro berou showroomy útokem, zatímco po Dodge Challengeru jen občas štěkne pes.

Chrysler proto chystá velké změny, které navíc budou souviset s jeho převzetím italským Fiatem. Po vzoru modulárních platforem Volkswagenu nebo Fordu totiž také italská automobilka vedená Sergio Marchionnem hodlá vyvinout podvozkový komponent, který by byl využitelný napříč různými značkami i segmenty trhu.

V prvé fázi na ní samozřejmě má stát nástupce Mazdy MX-5 a Alfy Romeo Spider, neboť Fiat se takto domluvil s japonskou automobilkou. Druhá fáze, která má dorazit na přelomu let 2014 a 2015, by ale již měla počítat i s účastí americké značky. Konkrétně pak s novým Challengerem, který bude kupodivu menší než jeho předchůdce.

Rozvor mezi nápravami by totiž měl klesnout z 2,95 na 2,85 metru. Tím dojde i ke snížení hmotnosti, zatímco v motorovém prostoru má dojít ke zcela opačnému postupu. Svaly z Detroitu v podobě přeplňovaného 6,2litrového motoru V8 by totiž nově měly produkovat minimálně 600 koní.

Zachováno bude aktuální nezávislé zavěšení všech kol, výměna ale zcela jistě čeká již poněkud zastaralý pětistupňový automat. A zapomenout bychom neměli ani na to nejdůležitější: od roku 2015 zřejmě Challenger změní jméno na Barracuda.

I to je název z minulosti Chrysleru, používán však byl značkou Plymouth, která byla pro americký koncern to samé, co Dacia pro Renault. Plymouth však v roce 1999 ukončil svou činnost, stejně jako byl v roce 1974 po deseti letech ukončen výrobní program Barracudy.

Dvojitý návrat se ale nechystá, na vzkříšení Plymouthu zatím nejsou finance. Legendární Cuda, jak se jí přezdívalo, je ale jistotou. Stejně jako menší facelift, kterému se Dodge Challenger letos či příští rok podrobí. Než odejde (již podruhé) do důchodu.


Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 1 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 01Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 2 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 02Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 3 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 03Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 4 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 04Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 5 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 05Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 6 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 06Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 7 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 07Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 8 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 08Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 9 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 09Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 10 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 10Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 11 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 11Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 12 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 12Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 13 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 13Dodge Barracuda 2015: současný Challenger čeká velká změna - 14 - Dodge Challenger SRT8 392 2011 14
Dodge Challenger (na snímcích verze SRT8 392 z roku 2011) není takovým hitem jako konkurenční Ford Mustang nebo Chevrolet Camaro. Chrysler proto hodlá v roce 2015 model přejměnovat na Barracuda, zkrátit platformu, snížit hmotnost a navýšit výkon v případě verze SRT8 na minimálně 600 koní

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.