Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás
30.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S překvapivě vysokými základními cenami se do prodeje na západ od ruských hranic vydávají dvě nové verze Lady Vesta. Nabízí ale také dost výbavy.
Nové varianty Lady Vesta, kombík SW a přizvednutý SW Cross, na ruském trhu válčí od loňského podzimu. V přepočtu tam startují na 245 tisíci korunách, což je ve srovnání se standardním sedanem o 85 tisíc více. Hlavní devizou je objem kufru, který z 480 narostl na 825 litrů při napěchování až po střechu, ovšem při zachování použitelných zadních sedadel. Řada lidí tak jistě nebude mít problém vyšší částku skousnout.
Otázkou ovšem je, jaký zájem bude o Lady Vesta SW a SW Cross mimo jejich domovinu. Momentálně tato dvojice startuje na mnoha evropských trzích (Německo, Rakousko, Maďarsko, Slovensko, Srbsko a Bulharsko), a to na poněkud vysoké sumě 11 990 Eur (cca 306 tisíc korun). Je tak o poznání dražší než třeba Dacia Logan MCV, jež je k dispozici od 7 990 Eur (203 600 Kč).
V neprospěch rumunského vozu v takové chvíli mluví méně košatá výbava, stejně jako slabší pohonná jednotka disponující pouze 75 koňmi. Vesta oproti tomu v základu počítá s jedna-šestkou produkující 106 koní, jež na přední kola přenáší pětistupňový manuál. Motor se muí popasovat s 1 280 kily, což u kombíku ústí v 12,4sekundový sprint a maximálku 174 km/h.
Jelikož Vesta SW Cross dostala zmiňovanou vyšší světlou výšku (203 mm), nepřekvapí lehké zhoršení dynamiky. Ke zdolání stovky tak budete potřebovat o dvě desetiny více, nejvyšší rychlost pro změnu o dva kilometry v hodině klesá. Počítat je pak možné s průměrnou spotřebou 7,5 l/100 km, která je opětovně o dvě desetiny vyšší než u prakticky identického kombíku.
Můžeme dodat, že Rusové mají k dispozici ještě 1,8litrový motor se 122 koňmi, který mohou kromě standardního manuálu párovat také s pětistupňovým automatem. Tato pohonná jednotka ale nejspíše nemá evropskou homologaci. Jedna-šestka oproti tomu vyhovuje emisním normám Euro 6, přičemž na některých trzích bude moci být spojena s automatem rovněž.
Nové varianty budou nabízeny s úrovněmi výbavy Comfort a Luxe, které jsou docela bohaté a odpovídají nabídce sedanu - vyšší provedení tak zahrnuje třeba i klimatizaci, multimediální systém či navigaci. A v Maďarsku je samozřejmě spojena i s automatem. I v tomto případě ale platí, že dostanete vůz v bílé a za jakýkoliv jiný odstín je třeba připlácet.
Pokud se ptáte, kde je ve výčtu zemí Česká republika, pak můžeme říci, že nikde. Situací jsme se zabývali nedávno a v případě jakékoli Vesty nadále platí, že v případě zájmu se můžete leda obrátit na neoficiální dovozce, nebo pro auto vyrazit do zahraničí. Trochu obtížně pochopitelné při tradici Lady v našich končinách, ale je to zkrátka tak...


















Nové verze Lady Vesta zamířily do Evropy, cestou z ruského trhu poměrně výrazně podražily
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 2 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 09:12 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
