Reklama

ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás

S překvapivě vysokými základními cenami se do prodeje na západ od ruských hranic vydávají dvě nové verze Lady Vesta. Nabízí ale také dost výbavy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás

30.4.2018 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

S překvapivě vysokými základními cenami se do prodeje na západ od ruských hranic vydávají dvě nové verze Lady Vesta. Nabízí ale také dost výbavy.

Nové varianty Lady Vesta, kombík SW a přizvednutý SW Cross, na ruském trhu válčí od loňského podzimu. V přepočtu tam startují na 245 tisíci korunách, což je ve srovnání se standardním sedanem o 85 tisíc více. Hlavní devizou je objem kufru, který z 480 narostl na 825 litrů při napěchování až po střechu, ovšem při zachování použitelných zadních sedadel. Řada lidí tak jistě nebude mít problém vyšší částku skousnout.

Otázkou ovšem je, jaký zájem bude o Lady Vesta SW a SW Cross mimo jejich domovinu. Momentálně tato dvojice startuje na mnoha evropských trzích (Německo, Rakousko, Maďarsko, Slovensko, Srbsko a Bulharsko), a to na poněkud vysoké sumě 11 990 Eur (cca 306 tisíc korun). Je tak o poznání dražší než třeba Dacia Logan MCV, jež je k dispozici od 7 990 Eur (203 600 Kč).

V neprospěch rumunského vozu v takové chvíli mluví méně košatá výbava, stejně jako slabší pohonná jednotka disponující pouze 75 koňmi. Vesta oproti tomu v základu počítá s jedna-šestkou produkující 106 koní, jež na přední kola přenáší pětistupňový manuál. Motor se muí popasovat s 1 280 kily, což u kombíku ústí v 12,4sekundový sprint a maximálku 174 km/h.

Jelikož Vesta SW Cross dostala zmiňovanou vyšší světlou výšku (203 mm), nepřekvapí lehké zhoršení dynamiky. Ke zdolání stovky tak budete potřebovat o dvě desetiny více, nejvyšší rychlost pro změnu o dva kilometry v hodině klesá. Počítat je pak možné s průměrnou spotřebou 7,5 l/100 km, která je opětovně o dvě desetiny vyšší než u prakticky identického kombíku.

Můžeme dodat, že Rusové mají k dispozici ještě 1,8litrový motor se 122 koňmi, který mohou kromě standardního manuálu párovat také s pětistupňovým automatem. Tato pohonná jednotka ale nejspíše nemá evropskou homologaci. Jedna-šestka oproti tomu vyhovuje emisním normám Euro 6, přičemž na některých trzích bude moci být spojena s automatem rovněž.

Nové varianty budou nabízeny s úrovněmi výbavy Comfort a Luxe, které jsou docela bohaté a odpovídají nabídce sedanu - vyšší provedení tak zahrnuje třeba i klimatizaci, multimediální systém či navigaci. A v Maďarsku je samozřejmě spojena i s automatem. I v tomto případě ale platí, že dostanete vůz v bílé a za jakýkoliv jiný odstín je třeba připlácet.

Pokud se ptáte, kde je ve výčtu zemí Česká republika, pak můžeme říci, že nikde. Situací jsme se zabývali nedávno a v případě jakékoli Vesty nadále platí, že v případě zájmu se můžete leda obrátit na neoficiální dovozce, nebo pro auto vyrazit do zahraničí. Trochu obtížně pochopitelné při tradici Lady v našich končinách, ale je to zkrátka tak...

ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 1 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 01ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 2 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 02ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 3 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 03ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 4 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 04ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 5 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 05ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 6 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 06ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 7 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 07ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 8 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 08ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 9 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 09ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 10 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 10ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 11 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 11ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 12 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 12ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 13 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 13ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 14 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 14ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 15 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 15ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 16 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 16ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 17 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 17ČR má opět smůlu. Dvě nejnovější Lady už koupíte leckde, ne však u nás - 18 - Lada Vesta SW a Vesta SW Cross 2017 prvni sada 18
Nové verze Lady Vesta zamířily do Evropy, cestou z ruského trhu poměrně výrazně podražily

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama