Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní oddělení zatím v elektrických či hybridních pohonech nevidí komerční příležitost. Jakmile ale tímto směrem zamíří BMW jako takoé, M se přidá .
Elektrifikace a hybridizace jsou pojmy, které v posledních letech dominují tiskovým zprávám prakticky všech automobilek. A ačkoliv s dráty a cívkami počítá pomalu každý, před showroomy se fronty na více či méně elektrické modely jaksi nestojí. Platí to zejména v případě mainstreamových automobilek, jak nám dokázaly třeba registrace Renaultu Twizy. A je otázkou, zda třeba vyprodání hybridního Ferrari LaFerrari ještě dříve, než vůbec bylo představeno či postupný prodej všech exemplářů McLarenu P1 a Porsche 918 Spyder má něco do činění s tím, že jsou hybridní.
Někde mezi těmito dvěma póly na každý pád stojí BMW, které momentálně uvádí na trh model X6 M. U prvního usednutí novinářů za volant tak nemohl chybět ani Carsten tedy šéf produktového oddělení divize M, který odpověděl i na dotazy spojené s budoucností sportovního oddělení a zejména ke spekulacím, které naznačují, že elektromotory by měly zamířit i pod kapoty vozů vyvíjených v německém Garchingu.
„Otázkou je, kolik takových vozů je v portfoliu značky třeba?“ ptá se Pries. A rovnou dodává, že takové BMW i8 „odvedlo fantastickou práci, když dalo světu najevo, jak by mohla vypadat budoucnost sportovních automobilů, a to včetně spárování elektromotoru se spalovacím motorem. Je ale nyní třeba zahltit danou kategorii vícero modely? To asi nebude nutné, neboť aktuálně si vedeme velmi dobře už s tímto vozem.“
Už z výše zmíněného je zřejmé, že v nejbližší době se elektrifikace či hybridizace modelů M divize nedočkáme, což potvrzuje i samotný Pries. Sám ovšem uvádí, že zásadní otázka nezní „zda”, ale „kdy“. Odpovědět na ní je přitom podle něj těžké, neboť momentálně jde spíše o trend, jak vyčnívat z davu. Než tedy modely s alternativním pohonem budou přístupné davům, žádných velkých akcí se od sportovního oddělení nedočkáme.
Jednou ta doba ovšem přijde a produktový šéf M naznačuje, že je „ještě několik let daleko”. V tu chvíli ovšem vyvstane otázka, zda vůbec BMW bude potřebovat dvě oddělení, které by de facto dělaly tu samou práci. Sloučení v jeden celek se však Pries neobává, a tak je možné, že divize M pošle na trh vlastní hybridní supersport. Další možností je pak ten postup, že některé komponenty oddělení „i“ adoptuje standardní nabídka BMW, z níž posléze vznikne ostrá varianta
Mnohem pravděpodobnější je přitom verze číslo dvě, alespoň podle Priese. Nepřijdou tedy cíleně hybridní M, ani ostrá „iM”. Budou jen hybridní BMW inspirované divizí i (o takové budoucnosti už jsme psali) a až z nich pak budou muset vzejít nová eMka, která už jiná než hybridní ani být nebudou moci. Stejně jako dnes už nepoužívají atmosféricky plněné motory, také to u M nevymysleli.
Na otázku, co konkrétního může u M také vzniknout, reaguje Pries svou obvyklou replikou: „Pokud vzbudíte kteréhokoli z našich 550 zaměstnanců, okamžitě vám potvrdí, že bychom měli postavit něco, co bude z toho davu vyčnívat. Zcela jinou otázkou však je, zda takový model je komerčně perspektivní.“ Nic až tak výjimečného či šokujícího tedy zřejmě očekávat nemůžeme a naznačuje to i podobu hybridní či elektrické budoucnosti M - to zkrátka půjde s davem ostatních produktů firmy. Zda je to zrovna u specifické divize automobilky správný přístup nebo nikoli, posuďte sami...















BMW i8 zatím zůstane v nabídce značky osamocené
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha