Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi
12.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
James Glickenhaus hodlá naplno využít zkušeností z okruhového závodění u své silniční prvotiny, která má v zatáčkách zvládnout přetížení 2 g.
Pokud jste pozorně sledovali poslední příspěvky Alejandro Salomona na jeho účtu na YouTube, jež mapují především chorvatský Rimac Concept_One, nejspíše jste si všimli i černého supersportu se žlutým emblémem připomínajícím logo Ferrari. Za ním se skrývá model SCG003, který oproti předchozím kreacím, které si sběratel italských plnokrevníků James Glickenhaus nechal postavit na zakázku, nemá s maranellskou automobilkou pranic společného.
Než se tedy dostaneme k novince, vrátíme se na moment do minulosti. Konkrétně do roku 2006, kdy si bývalý filmař nechal přestavět Enzo na Ferrari P4/5 by Pininfarina. Tento krok se značka zprvu zdráhala „legitimizovat“, a to kvůli karbonové karoserii jedinečného exempláře, jež srazila hmotnost a kupé tak učinila rychlejším než tovární vůz. Nakonec sice vše skončilo mírem, ten však netrval dlouho.
Glickenhaus se rozhodl ukojit i své závodní ambice a začal chystat provedení P4/5 Competizione, které by dle Italů mohlo začít dělat problémy i továrnímu týmu Scuderie. Vykopána tedy byla válečná sekyra, načež šestašedesátiletý Američan musel sáhnout po šasí poněkud obyčejnějšího Ferrari 430. S touto přestavbou pak dokázal vyhrát i třídu GT 24 hodin Nürburgringu.
Právě zde začíná příběh modelu SCG003, který svým názvem odkazuje na firmu Scuderia Cameron Glickenhaus a číslicí na třetí zakázkovou kreaci v pořadí. Tento vůz měl vzniknout ve dvou variantách, a to jako okruhové 003C (Competizione) a silniční provedení 003S (Stradale). Nakonec však byl vyroben i jistý mezistupeň 003CS, který je de facto okruhovou verzí, ovšem s registračními značkami.
Právě tento model byl k vidění na motoristickém víkendu v Monterey, kde jej zachytil i Salomondrinův štáb. Považovat jej můžeme za plné avízo příchodu ryze silničního provedení, které se ukáže v březnu na autosalonu v Ženevě. Ve srovnání s předchozím prototypem, jenž jsme si na počítačových vizualizacích mohli prohlédnout již před dvěma roky, má ovšem dojít k několika designovým změnám.
Není zatím jasné, oč přesně půjde. Glickenhaus k tomu říká, že „jde o vyvrcholení dlouholetého snu, díky kterému můžeme konečně spatřit náš úžasný závodní vůz, jak je znovu zrozen v silniční verzi. Použijeme veškeré know-how, které jsme nabrali během závodů po celém světě, a přeneseme jej na veřejné vozovky... přičemž zachováme ducha pouličních závoďáků, jež definovaly automobilovou historii.“
Pohon zadní nápravy tohoto exota obstarat 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který bude naladěn minimálně na 750 koní. Přenos výkonu zajistí sedmistupňová převodovka Cima, se kterou sprint z klidu na stovku nezabere ani tři sekundy. Nejvyšší rychlost je odhadována na 350 km/h. Spíše než dynamikou v přímém směru chce ale SCG003S ohromit v zatáčkách.
Dle Glickenhause by kupé mělo na zakroucených pasážích silnice dosáhnout zhruba 2 g, tedy stejného přetížení jako okruhový model. Půjde tak o „nejrychlejší vůz v zatáčkách, jaký je nyní v prodeji“. Přesná cena je neznámá, nicméně k mání bude celá řada doplňků, díky nimž ani jeden exemplář z blíže nespecifikované limitované série nebude vypadat jako ten druhý.
Ruční výrobu dostane na starosti italská společnost Manifattura Automobili Torino. Pro tu je základním stavebním prvkem samozřejmě karbon. Bude z něj nejen karoserie, ale také monokok. Dovnitř se pak nastěhují dvě skořepiny, rovněž z uhlíkových vláken. Divit bychom se tedy neměli hmotnosti, jež se dle plánů nemá přehoupnout přes 1 200 kg.
SCG003 již na veřejné komunikace zamířilo jako SCG003CS. Je to jakýsi mezistupeň mezi ryze okruhovým a silničním provedením
Plně silniční varianta SCG003S dorazí příští rok...
...přičemž oproti dva roky starému prototypu posílí na 750 koní a lehce změní design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz