Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 488 Challenge: přeplňování míří i na závodní okruhy, s 670 koňmi
6.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Osmiválcový speciál dostal poprvé v historii série turbo. S ním dorazila také modifikovaná převodovka či lepší aerodynamika.
V roce 1992 italská automobilka přišla s unikátní závodní sérií Ferrari Challenge. Té se samozřejmě účastní pouze vozy z Maranella, které za oněch pětadvacet let (dané výročí připadá na příští rok) absolvovaly více než tisíc závodů. Automobilka nám přitom dosud odhalila pět speciálů, v jejichž kokpitech se vystřídalo přes tisíc jezdců. Ti poté zanechali svůj otisk na třech kontinentech.
U příležitosti závěru letošní sezóny Ferrari odhalilo nový stroj určený pro příští sezónu. Jelikož jde o model 488 Challenge, nepřekvapí, že jde o vůbec první speciál v celé historii soutěže osazený přeplňovaným motorem. Osmiválcová jednotka o 3,9litrovém objemu dává k dobru 670 koní, které míří na zadní nápravu skrze převodovku F1 DCT.
Konkrétní technická data značka aktuálně neuvolnila, nicméně prozradila, že dvouspojková skříň má nový management a kratší převody, což autu umožňuje zrychlit z klidu na maximum otáček u čtvrtého převodového stupně za pouhých šest sekund. Díky tomu - a samozřejmě i aerodynamice či podvozku - novinka pokoří okruh ve Fioranu za 1 minutu a 15,5 sekundy.
Oproti předchozímu Ferrari 458 Challenge EVO jde o sekundové zlepšení a zároveň nový rekord firemní trati. Jízdní dynamiku vylepšuje program Slip Slip Control (SSC), který je u vozu série Challenge použit vůbec poprvé. Integrován je do elektronických řídicích systémů, kdy společně s trakční kontrolou a technologií E-Diff3 napomáhá v průjezdech zatáčkami a výjezdu z nich při zajištění maximální přilnavosti.
Řidič má k dispozici hned tři ovladače manettino, jejichž prostřednictvím lze lépe nastavit vůz s ohledem na individuální jízdní styl řidiče. Jeden je věnován pouze brzdám a dva řídí trakční kontrolu a elektronický diferenciál. Levý TC2 optimalizuje úroveň redukce točivého momentu ve snaze o zabránění protočení zadních kol, pravý TC1 má na starosti ideální načasování zásahů.
Výsledkem je zlepšení akcelerace na výjezdu z referenční zatáčky Monza o 11,6 %, přičemž mimo jiné má systém napomoci sladit očekávání řidiče a reakce samotného vozu. Jsme tedy zvědavi, s jakými komentáři se piloti přihlásí v příštím roce.
Design se oproti výchozímu kupé razantně proměnil. Technici značky na vzhledu úzce spolupracovali se studiem Ferrari Styling Centre. Bylo přepracováno umístění předního chladiče, což v kombinaci s novými ventilačními otvory ve spodní části nárazníku vylepšilo obtékání vzduchu a současně přitom byl redukován vztlak. Samotný splitter naopak o 7 procent navýšil přítlak.
V přední kapotě jsou tři ventilační otvory s integrovanými klapkami, jež přivádí vzduch k zadním chladičům. O dostatečný přítlak zadní nápravy se pro změnu stará mohutné zadní křídlo, jehož účinky oproti Ferrari 458 Challenge EVO doznaly devítiprocentního zlepšení.
Ve finále zde máme ještě lepší chlazení zadních brzd či kupříkladu usazení zadních vstupů vzduchu pod spoiler, což vyústilo ve vyšší tlak generovaný v této oblasti. Auto je tedy výrazně vylepšeno, které by celou závodní sérii mělo opětovně posunout dopředu.
Nové Ferrari 488 Challenge se ukázalo na slavnostní akci...
...i okruhu Daytona International Speedway
Posloužit můžeme také oficiálními fotkami
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva