Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari J50: půvabný stroj je překvapivou vzpomínkou na italské legendy
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový speciál Ferrari vznikne jen v 10 kusech. Vychází z modelu 488 Spider, na pohled byste to ale možná nepoznali. A na změny došlo také pod kapotou.
Již mnohokrát jsme zmínili, že žijeme v době digitální, kdy je skoro něco utajit. Ferrari se to přesto podařilo, což je opravdu obdivuhodné, neboť jde o značku, před jejímiž branami špionážní fotografové pomalu stanují. I ti ovšem nejspíše nyní stojí s otevřenou pusou a dohadují se, jak mohla jejich pozornosti uniknout nová limitovaná edice nazvaná J50, která byla aktuálně odhalena v National Art Center v Tokiu.
Vůz slaví 50. výročí přítomnosti Ferrari na japonském trhu, pročež se zdá být jasné, kam pouze 10 exemplářů zamíří. I když pravdou zůstává, že automobilka v tiskové zprávě dostupnost nikterak nespecifikovala. Dá se ovšem předpokládat, že řešit tento problém je bezpředmětné - celá série je bezesporu již zamluvená, přičemž každý zákazník bude moci vyrukovat s individuálními požadavky.
Zákulisí ale již nechme stranou, místo toho se budeme soustředit na představení samotného vozu. Za ten je zodpovědná divize Special Projects, která na modelu J50 spolupracovala s designovým oddělením Ferrari Styling Center. Základem se stalo otevřené osmiválcové provedení 488 Spider, které dostalo zcela unikátní karoserii připomínající již na první pohled vozy jako F40 nebo F50.
Důvodem tohoto přirovnání je černá dělící linie, která se táhne od přídě až po sací otvory před zadním kolem. Mimo to dorazil nový čelní nárazník, se kterým jsou spárovány úzké horizontální diodové světlomety. Dále lze zmínit vzedmuté blatníky či odlišnou čelní kapotu s dalšími ventilačními otvory. Specifická jsou také 20palcová kovaná kola či unikátní kryt motoru zakončený čtveřicí kruhových světel.
Opomenout nesmíme ani unikátní tvar čelního okna, na který navazují ty boční. Ferrari se při jejich tvarování nechalo inspirovat průzorem závodní helmy a zároveň vynechalo klasickou hliníkovou skládací střechu. Místo ní verze J50 používá odnímatelné karbonové panely, jenž lze uschovat za sedadly. Máme zde tak návrat stylu Targa, se kterým byla značka spojována hlavně v 70. a 80. letech.
Kabina počítá se sportovními sedadly, jejichž čalounění odráží vzhled zadního krytu motoru. V případě odhaleného exempláře tu máme kombinaci černé a červené kůže, právě v tomto ohledu ovšem budou moci zákazníci sáhnout po maximální individualizaci. Se standardem pak kupodivu nemusí počítat pod kapotou, byť 3,9litrový osmiválec twin-turbo zůstal zachován.
Značka ovšem navýšila výkon na 690 koní, což bezesporu proměnilo jízdní dynamiku. Konkrétní data bohužel ale zmíněna nebyla, aktuálně tak jen dodáme, že standardní Spider disponující 670 koňmi potřebuje ke zrychlení na stovku 3 sekundy a maximálně zvládne 325 km/h. Provedení J50 by ale mělo být stoprocentně rychlejší.





Ferrari J50 dostalo do vínku 690 koní a bodykit, ze kterého přechází zrak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Technik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včeraFrancouzi s Číňany a Araby rozjeli výrobu dalšího řešení, které dovolí automobilkám vrátit se zpět ke spalovacím motorům
včeraUdávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
včeraObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
24.6.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan