Ferrari LaFerrari Spider: otevřená verze už příští rok, bude dvakrát dražší než kupé

Italská budoucnost sice bude nadále spojena s motory V12 a V8, stále více se ovšem mluví o turbech a hybridizaci. Či o novém modelu s šestiválcem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari LaFerrari Spider: otevřená verze už příští rok, bude dvakrát dražší než kupé

19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari LaFerrari Spider: otevřená verze už příští rok, bude dvakrát dražší než kupé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská budoucnost sice bude nadále spojena s motory V12 a V8, stále více se ovšem mluví o turbech a hybridizaci. Či o novém modelu s šestiválcem.

Italská automobilka pustila svůj hybridní supersport do prodeje jako poslední, přesto celý svět tak nějak očekává, že právě Ferrari LaFerrari bude vozem, který konkurenci od McLarenu a Porsche uvidí vždy jen ve zpětných zrcátkách. Nakolik je tato spekulace reálná, to zřejmě zjistíme během následujících měsíců, již nyní je ovšem jasné, že minimálně co do počtu verzí Italové Němce i Brity porazí. Nové informace totiž naznačují, že kromě okruhové verze XX dorazí příští rok také otevřený Spider.

Aktuálně sice není k dispozici mnoho informací, ty zaměřené na cenovou politiku a dostupnost jsou ovšem zásadní. Spekuluje se totiž o omezené sérii 50 exemplářů, z nichž každý má stát dvakrát tolik co kupé. A jelikož to stojí před zdaněním a zakroužkováním příplatků více než milion Euro (přes 27,5 milionů korun), budou si moci Spider dovolit jen nejbohatší z nejbohatších. A to ani nepochybujeme o tom, že Ferrari provede mezi zákazníky pořádnou lustraci a svůj vůz prodá jen těm největším sběratelům.

To samé se ostatně týká také okruhové verze XX. Zajímavé přitom je, že podle nových informací by i tento model měl dostat dvanáctiválcový motor. Je přitom otázkou, zda se obejde bez drátů a cívek, pokud však ano, pak lze očekávat opravdu nízkou hmotnost. Výkon pohonné jednotky má přitom narůst ze standardních 800 koní na 1 050 koní, díky čemuž by Ferrari dost možná mohlo poměrem výkonu a hmotnosti vyrovnat i Koenigsegg One:1.

Tím ovšem novinky přicházející z Maranella nekončí. I ta další se přitom týká dvanáctiválcového motoru, který má být nadále zachován pod kapotami modelů F12 a FF. Obě kupé však budou v roce 2016 patřičně modernizovány. U první čtyřkolky se Vzpínajícím se koníkem ve znaku má výkon vyšplhat na 700 koní, dvoumístný model pak zřejmě bude ještě silnější. Ani v jednom případě však nemáme počítat s příchodem hybridní technologie nebo přeplňování.

To však již není případ inovovaného Ferrari M458-T Italia, které se ukáže příští rok na ženevském autosalonu. To prý na turbomotor přesedlá stoprocentně, přičemž jeho výkon naroste na nějakých 670 koní. Italové však nejprve budou muset pohonnou jednotku z modelu California T zásadním způsobem přepracovat. Ani tak se ovšem po stránce normované spotřeby resp. emisí CO2 nedostanou na dostatečně nízkou úroveň, a proto prý dorazí také šestiválcová verze.

V případě takového modelu se dokonce zvažuje návrat manuální převodovky, přičemž pohonná jednotka o 2,9litrovém objemu bude na zadní kola posílat 500 až 600 koní. Stát by přitom měla minimálně 175 000 Eur (4,8 mil. Kč), čímž bude Ferrari California nadále ponechán status základního modelu. A to i po příchodu druhé generace, která si ponechá pevnou skládací střechu. Očekávat ji ovšem máme až někdy v polovině roku 2017.


Ferrari LaFerrari Spider: otevřená verze už příští rok, bude dvakrát dražší než kupé - 1 - Ferrari LaFerrari Spider render 01Ferrari LaFerrari Spider: otevřená verze už příští rok, bude dvakrát dražší než kupé - 2 - Ferrari LaFerrari Spider render 02Ferrari LaFerrari Spider: otevřená verze už příští rok, bude dvakrát dražší než kupé - 3 - Ferrari LaFerrari Spider render 03
O příchodu Ferrari LaFerrari Spider se jen nemluvím, na světě jsou již i neoficiální ilustrace

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.