Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené

Speciální model nechce ani tak navyšovat výkon, jako snižovat hmotnost a zlepšovat aerodynamiku. Objevit se má již v lednu nebo únoru 2015.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené

15.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Speciální model nechce ani tak navyšovat výkon, jako snižovat hmotnost a zlepšovat aerodynamiku. Objevit se má již v lednu nebo únoru 2015.

Na počátku února italská automobilka oznámila, že zakládá nové oddělené Sporting Activity Depatrment, jež má sdružovat veškeré závodní aktivity Ferrari a zároveň je přiblížit soukromé klientele. V té době šlo samozřejmě hlavně o program Formule 1, tím se ovšem značka momentálně nemůže chlubit. V rámci poháru konstruktérů jí totiž průběžně patří až páté místo a naděje na zlepšení nejsou zrovna v dohlednu.

Momentálně tu ovšem máme jednu novinku, jež pozornost celého světa k novému oddělení zcela jistě připoutá. Jeho šéf Antonello Coletta totiž potvrdil, že ve vývoji je okruhová verze hybridního supersportu LaFerrari. Ta samozřejmě ponese označení XX, přičemž následovat bude experimentální vývoj, jímž v minulosti prošly Enzo FXX a FXX Evolution či 599XX a 599XX Evolution.

„Nyní pracujeme na novém hypersportu pro okruhové ježdění, LaFerrari XX,“ uvedl Coletta. A zároveň dodal, že doufá, že „nový vůz se bude po tratích prohánět již v lednu nebo únoru příštího roku“. Oproti předchozím exemplářům bychom se přitom měli dočkat lehčího úkroku, neboť výkon dost možná zůstane na standardních 963 koních. Místo toho se inženýři zaměří na ovladatelnost.

Verze XX by tak měla profitovat ze snižování hmotnosti, zlepšené aerodynamiky, nového zavěšení či zrevidované elektroniky a poladěné trakční kontroly. Běžné obutí pak nahradí závodní slicky. Všechny tyto komponenty by přitom neměly přispět jen ke zrychlení, ale zároveň jsou rovněž důvodem, proč veřejné vozovky zůstanou okruhovému LaFerrari zapovězeny.

Aktuálně přitom není zcela jasné, kolik exemplářů nakonec vznikne. Dá se ale předpokládat, že stejně jako v předchozích případech bude jejich cena vyšší než u standardu. S jejím akceptováním ale rozhodně žádný z oslovených klientů nebude mít problém, i když ve výsledku vůz ani nezaparkuje ve své garáži. I jeho ustájení a servisování totiž bude mít na starosti Ferrari.

Mimo tento vůz pak Coletta rovněž dodal, že italská automobilka v poslední době zvažovala vstup do nejprestižnější kategorie Le Mans. To je však podle šéfa nového oddělení momentálně nereálné, neboť většinu rozpočtu pro závodní aktivity spolyká F1. Dokud tedy nebude zaveden rozpočtový strop, v LMP1 Ferrari neuvidíme.


Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 1 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 01Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 2 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 02Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 3 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 03Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 4 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 04Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 5 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 05Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 6 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 06Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 7 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 07Ferrari LaFerrari XX: okruhová verze potvrzena, běžné silnice má opět zapovězené - 8 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni interier
Ferrari chystá okruhovou verzi hybridního supersportu LaFerrari. Na tratích se má objevit již v lednu nebo únoru příštího roku

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.