Ferrari slaví 20 let přítomnosti na čínském trhu, hádejte čím

11.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Automobilky nemají ve zvyku slavit svá jubilea ničím, co by se nedalo prodat. Ferrari není výjimkou a Číňanům se připomene zvláštním verzí Italie.

A když říkáme zvláštní, myslíme tím spíše podivnou než speciální. Toto auto zkrátka vypadá, jako by si jej pro vlastní potěchu stvořil některý z místních příznivců východních kultur než sama automobilka, ale víte jak je to s těmi kraji a mravy. Zvláštní je navíc i jiná věc - tento vůz má slavit 20 let přítomnosti Ferrari na čínském trhu, což si Italové jistě nevymysleli, přesto by nás docela zajímalo, kolik aut se jim podařilo v Číně prodat třeba v devadesátých letech, kdy tamní komunistická doktrína nebyla tak po vůli kapitálu a možnost vůbec vydělat si na ohromnými cly a daněmi zatížené zboží tohoto typu bylo o mnoho těžší než dnes.

To už ale ale historie a i když se o ní nová edice 458 Italia zdánlivě opírá, o mnoho více než o prodej pár aut navíc v ryzí přítomnosti zde beztak nejde. A tak se soustřeďme na ni.

Nový vůz nemá žádné zvláštní jméno (pokud za takové nepovažujete prosté označení 20th Anniversary Special Edition), jeho specifika jsou ale vyvedena v provedení, které si říká longma. Toto čínské slovo prý nejde přímo přeložit, a tak se musíme spokojit s výkladem. Ten praví, že jde o „sílu a ducha legendárního čínského dračího koně”. V praxi se úpravy projevují tím, že na přídi zůstal zachován neméně legendární italský vzpínající se kůň, za sebou ale táhne auto se zcela specifickým zevnějškem. Ač to tak na první pohled nevypadá, karoserie je oděna do nové červené barvy Marco Polo, kterou doplňují zlatě lakovaná kola a dračí rychlé pruhy táhnoucí se přes přední kapotu a střechu nebo i po bočních prazích.

Podobný motiv se opakuje v interiéru, do něj nás ale Ferrari nechalo nahlédnout jen skrze jediný snímek zachycující středový tunel v opět červeno-zlato-černém provedení a znáčkem omezené edice s pořadovým číslem vozu. Dále ale automobilka říká, že motiv longma se opakuje na čalounění opěrek hlavy a slovo Start je na tlačítku zapalování napsáno čínsky. To už za pár výplat stojí...

Po technické stránce se pochopitelně nic nemění, to u podobných edicí ani nebývá zvykem. Pod kapotou tak nadále najdeme osmiválcový motor o objemu 4,5 litru s výkonem 570 koní, který je na zadní kola přenášen přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami.

Jak jsme již naznačili, množství vozů vyrobených v rámci této edice bude omezené, a to na 20 kusů. Kolik bude stát, to se zřejmě dozvíme až na autosalonu v Pekingu, pokud byste však po shlédnutí filmu s Brucem Lee po podobném autě zatoužili, musíme vás předem zklamat - tento Číňan bude k mání jen v Číně. Cenu zatím Ferrari nezveřejnilo, s tamními daněmi a cly se ale jistě bude pohybovat v přepočtu v řádu desítek milionů korun.

Ferrari slaví 20 let přítomnosti na čínském trhu, hádejte čím - 1 - Ferrari 458 Italia 20th Anniversary Special Edition 01Ferrari slaví 20 let přítomnosti na čínském trhu, hádejte čím - 2 - Ferrari 458 Italia 20th Anniversary Special Edition 02Ferrari slaví 20 let přítomnosti na čínském trhu, hádejte čím - 3 - Ferrari 458 Italia 20th Anniversary Special Edition 03Ferrari slaví 20 let přítomnosti na čínském trhu, hádejte čím - 4 - Ferrari 458 Italia 20th Anniversary Special Edition 04Ferrari slaví 20 let přítomnosti na čínském trhu, hádejte čím - 5 - Ferrari 458 Italia 20th Anniversary Special Edition 05
Ferrari 458 Italia 20th Anniversary Special Edition vypadá trochu kýčovitě, ale Čína není Evropa...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše