Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 2016: retro vzhled nové generace doplní LED a digitální palubka
17.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka chce nabídnout také více místa v kabině i zavazadelníku. Pod kapotou pro změnu dostaneme úspornější a výkonnější motory.
Pro italskou automobilku neexistuje důležitější model, než je vzkříšená pětistovka. V loňském roce se totiž malý městský vůz stal na Starém kontinentu lídrem svého segmentu, když zaregistrováno bylo přes 160 tisíc exemplářů. To je o poznání vyšší číslo, než s jakým se potýká Volkswagen (modelu up! se prodalo jen třicet tisíc) či Opel (Adam má na svém kontě 115 tisíc registrací). Je tak zjevné, že nová generace bude spíše evolucí než revolucí, ostatně Italové nemají ve zvyku opravovat něco, co není rozbité na padrť.
V příští generaci, která se na trh dostane v roce 2016, se tak opětovně dočkáme retro vzhledu, s ním však půjde ruku v ruce řada moderních prvků. Změnit se mají hlavně světlomety, které bude vpředu lemovat obroučka z diod. Ty samozřejmě najdeme i vzadu, zde je však již doplní chrom. Mimo to nebudou chybět výraznější boční lišty, za dalšími změnami ovšem musíme do interiéru.
V kabině se italská novinka dočká digitálního TFT přístrojového štítu, s nímž spolupracuje rozměrný dotykový displej na vršku středové konzole. Veškeré rozměry by přitom měly lehce nabobtnat, abychom se dočkali více místa na sedadlech i v zavazadlovém prostoru. I nadále by ovšem měla být zachována třídveřová karoserie.
Italská automobilka také naznačila, že dočkat bychom se měli i klasické pětidveřové pětistovky, jež by dokonce měla dorazit již v roce 2015. Otázkou je, zda se tak ovšem skutečně stane. Momentálně tak za stoprocentně jisté můžeme považovat pouze znovuzrozené modely 500C, 500L a 500L Living, se kterými dorazí i Abarth a 500X.
Po stránce motorické se pak dá očekávat ta samá plejáda agregátů jako nyní, jen v evolučním provedení, které dozajista přinese vyšší výkon a nižší spotřebu. Dieselový čtyřválec 1,3 Multijet by tak měl v rámci produkce emisí CO2 poklesnout pod 90 g/km, zatímco u dvouválce 0,9 TwinAir lze očekávat výkon do 110 koní.
Drastického růstu se pak nedočká ani cena, která by i nadále měla startovat někde okolo 300 tisíc korun. Nově ovšem bude zajímavé, jak se Fiat vypořádá s narůstající konkurencí. Kromě nového Mini totiž musí počítat také se stylovým Opelem Adam, Renaultem Twingo nebo trojlístkem z českého Kolína.








Druhá znovuzrozena generace Fiatu 500 se od té první bude lišit víceméně jen v detailech
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 54 minutami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 9 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 11 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
