Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 Plus: nové Punto čeká jiné jméno, výroba v Polsku
9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden z nejdéle sloužících hatchbacků si na mezigenerační obměnu počká do roku 2016. Jakožto člen rodiny 500 chce zdvojnásobit loňské prodeje.
Ještě jednou nám dnes dovolte se vrátit k plánům Fiatu, protentokráte však již nebudeme hovořit o stránce hypotetické, místo toho se podíváme na nezvratitelná fakta. A ta momentálně hovoří proti modelu Punto. Pětidveřový hatchback je totiž na trhu již od roku 2005, kvůli čemuž vůči konkurenci tři roky přesluhuje. Do důchodu se ovšem v nejbližší době nechystá, naopak, Italové jej chtějí udržet při životě přibližně do roku 2016, kdy by se měl objevit nástupce.
Daná novinka se však od stávajícího subkompaktu bude v několika ohledech lišit, přičemž jedním z těch zásadních bude změna názvu. Namísto Punta bychom tak měli dostat Fiat 500 Plus. Vyráběn pak nebude v továrně Melfi v Itálii, ale v polském Tychy, kde se již montuje i standardní pětistovka. S tou bude nástupce Punta mechanicky spřízněný, nabídne ovšem větší rozměry karoserie i širší rozchod kol.
Italové se přitom budou muset setsakra snažit, aby jejich model zaujal. Fiat 500 Plus totiž stejně jako jeho předchůdce zamíří do nejnašlapanějšího evropského segmentu, kde králem je Ford Fiesta. Tohoto modelu přitom loni bylo prodáno 292 640 exemplářů, zatímco v případě Punta evidujeme třetinu registrací (daných 103 822 nových vozů značí propad o 22 procent oproti roku 2012).
Právě ve snaze o znovuzískání zákazníků Fiat hodlá do polské továrny investovat 2,36 miliardy Zlotých (cca 15,5 mld. Kč). Zároveň by mělo být najato 420 nových pracovních sil, které doplní stávajících 3 000 zaměstnanců. Italská automobilka přitom počítá s výrobou zhruba 180 000 kusů ročně, celých 96 procent by ovšem mělo zamířit na export (kromě rozvojových zemí se počítá i se Spojenými státy).
Uvolnění kapacit v Melfi je pak podstatné pro produkci Jeepu Renegade a jeho dvojčete Fiatu 500X. S výrobou prvního zmíněného modelu se totiž má začít již příští měsíc, italský sourozenec jej pak na linkách doplní od září. Při tomto vytížení se přitom dá počítat, že dosluhující Punto již v mnoha exemplářích asi nevznikne.
Fiat Punto byl představen již v roce 2005 (na fotkách je faceliftované provedení z roku 2012), pokles jeho prodejů tak lze pochopit
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva