Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h

Elektrická novinka dánského designéra dostala agresivní design, vzhůru výklopné dveře a unikátní baterie, jež mají zajistit dojezd 644 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h

1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektrická novinka dánského designéra dostala agresivní design, vzhůru výklopné dveře a unikátní baterie, jež mají zajistit dojezd 644 km.

Henrik Fisker v minulém týdnu ohlásil příchod nové kreace, která by měla být „duchovním nástupcem“ jeho předchozího dítka, modelu Karma. Ve srovnání s plug-in hybridním sedanem vidíme jeden zásadní rozdíl. Novinka je ryze elektrický vůz zvaný EMotion, který by dle svého tvůrce měl nabídnout dojezd 400 mil, tedy 644 kilometrů. Díky tomu by snadno překonal veškerou současnou konkurenci.

Mimo to se Fisker EMotion chlubí nejvyšší rychlostí 259 km/h, tím nám ale prozatím odhalená data končí. Dánský designér již neuvedl, jakou kapacitou budou baterie disponovat, za jak dlouho je můžete nabít či jak rychle jeho novinka zvládne sprint na stovku. Z předchozích slov víme pouze tolik, že akumulátory sice budou užívat lithium, nepůjde však o klasické lithium-iontové provedení.

Zatímco dříve Fisker spoléhal na subdodavatelskou společnost A123 Systems, nyní baterie vyvinula jeho další společnost Nanotech Energy. Ta měla použít k výrobě i grafen, nicméně již nevíme, do jaké míry. Je přitom otázkou, kdy se dozvíme více, neboť plné odhalení novinky EMotion je naplánováno až zhruba na polovinu příštího roku. Záhy poté se rozjede i sériová výroba a prodej.

Cena aktuálně taktéž není známa, s lácí ovšem nepočítejme. Tímto směrem má zamířit až druhá vlaštovka značky, která bude k mání za méně než 40 000 USD (cca 986 500 Kč). Její příchod pak závisí na úspěchu prvotiny, která by kromě elektrického ústrojí měla nabídnout i jistou formu autonomního řízení. Jeho vývoj ovšem již nemá na starosti Fisker, místo toho byl osloven neznámý dodavatel.

Dánský designér toho tedy prozatím mnoho neprozradil, v závěru tak můžeme zmínit již jen pár slov o designu. Ten je nadmíru agresivní, jak se ostatně od Fiskera dalo čekat. Krátké převisy vpředu i vzadu v kombinaci s dlouhým rozvorem přitom mají zaručit „excelentní prostor“ pro cestující. Karoserie vyrobená z karbonu a hliníku pak má stát za nízkou hmotností. Konkrétní údaj však opět chybí.


Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h - 1 - Fisker EMotion prvni foto 01Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h - 2 - Fisker EMotion prvni foto 02
Nová kreace Henrika Fiskera se ukázala na plno na nových fotkách...

Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h - 3 - Fisker EV 2016 avizo 01Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h - 4 - Fisker EV 2016 avizo 02Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h - 5 - Fisker EV 2016 avizo 03Fisker Emotion chce být lepší než Tesla Model S, zvládne až 259 km/h - 6 - Fisker EV 2016 avizo 04
...ty předchozí pak odhalují kupříkladu otevírání všech dveří směrem vzhůru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše