Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Escort 2014: sériová verze je venku, elegance konceptu je fuč
20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Produkční provedení nového Fordu Escort ukazuje hlavně to, jak málo stačí na atraktivní studii změnit, aby se stala vcelku tuctovou automobilovou lácí.
Není žádným překvapením, že Ford chce vrátit do hry legendární jméno Escort. Vůz, který byl kdysi s to šlapat na paty Golfu, nakonec ztratil renomé svou technickou nevytříbeností a modrý ovál jej musel nahradit nové koncipovaným Focusem, třebaže ten se v posledních letech též „úspěšně” vytrácí ze scény. Lidé ale mají tendenci to špatné zapomínat a dobré si pamatovat, tak není od věci po čase vytáhnout kdysi spolehlivou kartu znovu z rukávu.
Prakticky přesně před rokem jsme vám tak mohli představit koncept nového Escortu a v mezičase vám ukázali i sériovou podobu na snímcích z patentového úřadu a nakonec také realistických špionážních fotkách. Čekat jsme tedy mohli jen na dnešní premiéru na autosalonu v Pekingu, kterou Ford oficiálně avizoval. Po všem předešlém jsme žádné překvapení nečekali, nakonec ale musíme říci, že Ford trochu překvapil, a to ne zrovna v dobrém.
Nedá se tedy říci, že by loňský koncept Escortu byl nějaké „sexy autíčko k pomilování”, na poměry malých sedanů se ale jednalo o elegantně střižený vůz, který svým vzhledem dával najevo, že nechce jen zapadnout po bok aut typu Dacia Logan. Jenže realita se nakonec takto koncipovaným autům až tak nevzdaluje. I když budete mít problém přesně pojmenovat, čím vším se sériové auto od konceptu liší, nakonec i těch pár detailů stačí k tomu, aby jeho elegance a jakási nadřazenost byly ty tam. Jiná světla, zrcátka, kliky, pár linek, vyšší světla výška a z jemně působícího „Astonu pro chudé” je docela obyčejný levný sedan.
Možná tohle uvidíte jinak a možná se vám bude zamlouvat alespoň interiér, který přinejmenším z fotek vysloveně lacině nevypadá. I tak si ale myslíme, že Ford trochu promarnil příležitost a do těchto vod pouští auto, které je dalším z mnoha. Přitom loňská studie měla k sériové realitě tak blízko, že její elegance podle nás byla zachovatelná.
Pokud jde o techniku, víme toho o hodně méně než v případě vzhledu, který můžete do detailu prozkoumat na mnoha přiložených fotkách a dvou videích. Modrý ovál řekl jen tolik, že auto stojí na stejné platformě jako dnešní Focus a pod kapotou se bude nacházet výlučně 1,5litrový benzinový motor s neznámým výkonem, zato s „jemně servírovaným výkonem a vysokou provozní efektivitou”. Automobilka se dále rozpovídala o výbavě zahrnující třeba i jednoduchý palubní systém s připojením pro smartphony a přehrávače MP3, ale to pro nás až tak zajímavé informace nejsou.
Nový Escort je totiž zatím určen jen pro Čínu, ačkoli cestu do Evropy Ford už dříve nezavrhl. Po dnešku si ale nejsme jisti, jestli je o co stát - tohle auto by asi Ford z evropských patálií nevytáhlo...

























Nový Escort cestou k sériové výrobě poněkud pozbyl svou vizuální atraktivitu, i když úplně marně nevypadá ani tak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
- Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
- Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
