Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Escort 2014: sériová verze je venku, elegance konceptu je fuč
20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Produkční provedení nového Fordu Escort ukazuje hlavně to, jak málo stačí na atraktivní studii změnit, aby se stala vcelku tuctovou automobilovou lácí.
Není žádným překvapením, že Ford chce vrátit do hry legendární jméno Escort. Vůz, který byl kdysi s to šlapat na paty Golfu, nakonec ztratil renomé svou technickou nevytříbeností a modrý ovál jej musel nahradit nové koncipovaným Focusem, třebaže ten se v posledních letech též „úspěšně” vytrácí ze scény. Lidé ale mají tendenci to špatné zapomínat a dobré si pamatovat, tak není od věci po čase vytáhnout kdysi spolehlivou kartu znovu z rukávu.
Prakticky přesně před rokem jsme vám tak mohli představit koncept nového Escortu a v mezičase vám ukázali i sériovou podobu na snímcích z patentového úřadu a nakonec také realistických špionážních fotkách. Čekat jsme tedy mohli jen na dnešní premiéru na autosalonu v Pekingu, kterou Ford oficiálně avizoval. Po všem předešlém jsme žádné překvapení nečekali, nakonec ale musíme říci, že Ford trochu překvapil, a to ne zrovna v dobrém.
Nedá se tedy říci, že by loňský koncept Escortu byl nějaké „sexy autíčko k pomilování”, na poměry malých sedanů se ale jednalo o elegantně střižený vůz, který svým vzhledem dával najevo, že nechce jen zapadnout po bok aut typu Dacia Logan. Jenže realita se nakonec takto koncipovaným autům až tak nevzdaluje. I když budete mít problém přesně pojmenovat, čím vším se sériové auto od konceptu liší, nakonec i těch pár detailů stačí k tomu, aby jeho elegance a jakási nadřazenost byly ty tam. Jiná světla, zrcátka, kliky, pár linek, vyšší světla výška a z jemně působícího „Astonu pro chudé” je docela obyčejný levný sedan.
Možná tohle uvidíte jinak a možná se vám bude zamlouvat alespoň interiér, který přinejmenším z fotek vysloveně lacině nevypadá. I tak si ale myslíme, že Ford trochu promarnil příležitost a do těchto vod pouští auto, které je dalším z mnoha. Přitom loňská studie měla k sériové realitě tak blízko, že její elegance podle nás byla zachovatelná.
Pokud jde o techniku, víme toho o hodně méně než v případě vzhledu, který můžete do detailu prozkoumat na mnoha přiložených fotkách a dvou videích. Modrý ovál řekl jen tolik, že auto stojí na stejné platformě jako dnešní Focus a pod kapotou se bude nacházet výlučně 1,5litrový benzinový motor s neznámým výkonem, zato s „jemně servírovaným výkonem a vysokou provozní efektivitou”. Automobilka se dále rozpovídala o výbavě zahrnující třeba i jednoduchý palubní systém s připojením pro smartphony a přehrávače MP3, ale to pro nás až tak zajímavé informace nejsou.
Nový Escort je totiž zatím určen jen pro Čínu, ačkoli cestu do Evropy Ford už dříve nezavrhl. Po dnešku si ale nejsme jisti, jestli je o co stát - tohle auto by asi Ford z evropských patálií nevytáhlo...
Nový Escort cestou k sériové výrobě poněkud pozbyl svou vizuální atraktivitu, i když úplně marně nevypadá ani tak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 3 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva