Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2014: výrazný facelift přinese novou karoserii, kabinu i hybrid
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velká modernizace třetí generace se zaměří na příď, záď, palubní desku i motorový prostor. V tom najdeme 250 koní verze ST i elektromotor.
Na modrém oválu jsme v posledních měsících nenechali pomalu nitku suchou, a to především kvůli podivným strategickým krokům, na jejichž základě kupříkladu na nové Mondeo čekáme již několik let, přestože v Americe má vůz dávno po premiéře. O vlajkové lodi značky ale dnes řeč nebude, místo toho se zaměříme na její bestseller. Tedy na třetí generaci Fordu Focus, která má za sebou již druhý úspěšný prodejní rok.
První pozitivní období zaznamenal modrý ovál předloni, kdy se mu podařilo prodat 1,02 milionu kusů. Není to ale znakem toho, že bychom se ve svém někdejším pohledu na tuto generaci mýlili. Náročnou evropskou klientelu Focus nadále příliš neoslovuje a může jen vzpomínat na roky, kdy byl absolutně nejprodávanějším autem v Evropě - momentálně se neobjevuje ani v nejlepší desítce. Za svou pozici vůz vděčí hlavně „globální” působnosti pod jediným jménem a hlavně pak oblibě v Číně. Tam došlo loni k enormnímu růstu poptávky (+137 %), díky čemuž automobilka jen za první pololetí prodala na tamním trhu 202 380 exemplářů. Celkově se pak za prvních šest měsíců loňského roku prodalo po celém světě 589 709 nových vozů, což představuje nárůst ve výši 20 procent.
Značka přesto není slepá vůči kritickým pohledům z náročnějších odbytišť, a tak pro letošek Focus dostane výrazný facelift, který by měl debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě. Zvenčí se přitom bude pyšnit hlavně novou maskou, která zapadne do linie vytyčené modely jako Fiesta, Mondeo či Kuga. Mimo to ovšem dorazí také pozměněný čelní nárazník a očekávat máme také přeprofilovaná světla.
Změn se pak dočká i záď, kde radikální posun máme očekávat hlavně u světel. Nic bližšího ale Ford k této oblasti neudává, díky čemuž bychom mohli rozjet spekulace na téma diod. Mimo nich se pak nový nárazník dá očekávat i tady, stejně jako se dozajista pozmění také nabídka litých kol a barev. To je však v rámci exteriéru vše.
Pokračovat můžeme interiérem, který se má dočkat ještě většího přepracování, neboť právě ten je jednou Achillových pat současné verze vozu. Modernizována totiž bude palubní deska i středová konzole, která již nemá připomínat mobilní telefon. Místo toho tu bude mnohem konzervativnější, ale zároveň také logičtější rozmístění ovládacích prvků, poupraveny budou i výdechy klimatizace.
Motorový prostor ve srovnání s tím již tolika změnami neprochází, neboť i nadále bude hostit litrový tříválec EcoBoost (o výkonu 100 nebo 125 koní), 1,6litrový čtyřválec EcoBoost (150 koní) nebo turbodiesely 1,6 TDCI (95 a 115 koní) a 2,0 TDCI (140 koní). Nově ovšem dorazí také agregáty s 1,5litrovým objemem.
Vrcholem celé řady se pak opětovně stane Ford Focus ST, jeho design by však oproti běžnějším modelům měl být agresivnější než kdy předtím. V případě pohonné jednotky ale prý nemáme očekávat žádné drama, dvoulitrový čtyřválec o výkonu 250 koní tak očividně bude převzat bez jediného zásahu.
Vyjma toho chce pak Ford vsadit na hybridní technologii, která by vycházela z pohonného ústrojí Fordu C-Max Energi. Očekávat lze tak spárování benzinového dvoulitru s elektromotorem, jejichž celkový výkon vyšplhá na 195 koní. Zároveň by přitom pohonná jednotka měla zaručit 32kilometrový dojezd na elektřinu.
Ryze elektrický Focus pak rovněž zůstane v nabídce, i když se neprodává nikterak valně. Ford ale do jeho vývoje vrazil nemalé finance, které je potřeba vytěžit alespoň v rámci emisí. Do aktuálního vývoje totiž být rozpuštěny nemohou, neboť cenová hladina novinky se od stávajícího provedení nemá příliš lišit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Takto by měl faceliftovaný Focus vypadat






Nový Ford Focus byl podroben vývoji také na švédském ledu a sněhu
Zdroj: Auto Expressa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. včera 15:00
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 15.12.2025
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 15.12.2025
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 15.12.2025
Nejnovější články
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 10 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Živá témata na fóru
- Genesis 12.17. 02:17 - Rose Barton
- Rychlodotazy 12.17. 00:56 - abgx1
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
