Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans

Vzpomínáte si na americký supersport z roku 2005, jeden z nejrychlejších vozů planety? Pokud ne, vzpomeňte. V roce 2016 by se mohl vrátit na scénu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans

3.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzpomínáte si na americký supersport z roku 2005, jeden z nejrychlejších vozů planety? Pokud ne, vzpomeňte. V roce 2016 by se mohl vrátit na scénu.

Právě probíhající pařížský autosalon zatím fandům velmi rychlých kol nepřichystal snad vyjma konceptu Lamborghini Asterion žádné velké překvapení, a tak jsme se rozhodli pátrat po nějakých pozitivních zprávách jinde a vydali se mimo výstavní haly. Překvapivě nás to zavedlo až k modrému oválu. Od toho se v příštích dvou letech čeká další generace Focusu RS, která už piluje formu, aby mohla zamíchat pořadím mezi nejrychlejšími hatchbacky.

Rok 2016 ale podle posledních zpráv bude u Fordu také ve znamení dalšího velkého návratu. Americký časopis Road & Track, který má k přípravovaným fordím výtvorům blíže než my, totiž signalizuje, že se chystá nástupce supersportovního Fordu GT - placky, která se v roce 2005 stala retroodkazem na legendární GT 40. S ním se také automobilce podařilo spolu s Carrolem Shelbym v letech 1966-69 čtyřikrát po sobě zvítězit na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Plánované uvedení novinky v roce 2016 by tedy znamenalo padesát let výročí od prvního vítězství, půlstoletí od pokoření Ferrari a takovou šanci by jistě Ford nerad promarnil. Co se týče nástupce Fordu GT, tato představa nás nejen těší, ale také pořádně vzrušuje. Vezměte si, že supersportovní vůz vyrobený v letech 2005 a 2006 ve skromném počtu 4 038 kusů využíval koncepce hliníkového motoru uprostřed a pohonu zadních kol, která roztáčel kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o výkonu 558 koní s použitím šestistupňového manuálu Ricardo.

Vysoký výkona samosvor spolu s ostatním dávaly 1,5 tuny vážícímu a jen 1,13 metru vysokému sporťáku pozoruhodnou dynamiku i jízdní vlastnosti. Ford GT tak akceleroval na stovku za 3,8 sekundy, stošedesát zvládal za 7,4 sekundy a na 241 km/h se dostal během necelých 17 vteřin. Maximální rychlost pak byla omezena na 330 km/h - zkrátka nářez. V dnešním světě hyprsportovních hybridů typu LaFerrari, 918 Spyder a P1 by možná nebyl tak rychlý, ale rozhodně by k nim byl zajímavou alternativou.

Zprávy hovoří o tom, že by se nemělo jednat o hybrid, správné americké ikoně by to totiž mohlo jedině ublížit. Ale Ford se jistě bude muset nějak popasovat s emisemi tak, aby nemusel platit výpalné. Nicméně se přesto hovoří o použití nějaké formy přeplňovaného osmiválce či vidlicového šestiválce EcoBoost s dvojicí turbodmychadel, který by byl opět uložen za dvojicí sedadel.

Spekuluje se také o vytvoření závodní verze s motorem 3,5 V6 EcoBoost, který má údajně potenciál na výkon přesahující 600 koní. Bez ohledu na to, jsme rádi, že zazněla slova „nový“ a „Ford GT“ pohromadě. Pokud by se automobilka modrého oválu rovněž rozhodla závodit, zbytek světa by mohl buď jásat, nebo dostat pořádný strach. My bychom rozhodně jásali.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans - 1 - Ford GT 2014 avizo 01Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans - 2 - Ford GT 2014 avizo 02Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans - 3 - Ford GT 2014 avizo 03Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans - 4 - Ford GT 2014 avizo 04Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans - 5 - Ford GT 2014 avizo 05Ford GT se vrátí, značka si ho prý nadělí k 50. výročí vítězství v Le Mans - 6 - Ford GT 2014 avizo 06
Ford GT má dostat nástupce. S ohledem na verzi z let 2005 a 2006 se nám vzrušením staví chlupy na celém těle

Zdroj: Road & Track

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.