Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford ještě zkusí vzkřísit umírající Mondeo, důkaz nafotili v Belgii
12.8.2018 | Petr Prokopec
Současné Mondeo je prodejní fiasko a je jen otázkou času, než trh opustí bez přímého nástupce. Ještě než se to stane, dorazí zřejmě úplně poslední facelift.
V říjnu 2012 Ford oznámil, že hodlá uzavřít svou továrnu v belgickém Genku kvůli nevytížené kapacitě. K tomu o dva roky později skutečně došlo, což sice na straně jedné umožnilo restrukturalizaci evropské divize značky, nicméně na straně druhé musela automobilka řešit jeden zásadní problém, a sice výrobu Mondea. Ta byla nakonec přestěhována do španělské Valencie, kvůli čemuž se evropská verze amerického modelu Fusion neskutečně zdržela.
Oba sourozenci tedy sice mají tentýž mechanický základ, nicméně jejich životní cyklus je výrazně odlišný. Americký Fusion přišel na svět v roce 2012 a o čtyři léta později se dočkal faceliftu. Před několika málo měsíci dorazila druhá modernizace, nicméně tu jsme již mohli přivítat v poněkud hořkosladkém duchu. Automobilka totiž předtím oznámila, že ruší vývoj nové generace a daný model na severoamerickém trhu zcela zařízne.
Evropské Mondeo je pro změnu k mání od roku 2014, na facelift ale ještě nedošlo. A jelikož Ford před pár dny oznámil, že hodlá i na Starém kontinentu zredukovat svou nabídku a nahradit hlavně sedany a MPV crossovery a SUV, nepočítali jsme již příliš s tím, že modely odsouzené k odchodu bude dále vyvíjet. Přesto se tak děje a Ford zkusí dát s Mondeem - podobně jako v Americe - ještě jednu ránu, než jeho osud zpečetí zcela.
Momentálně si tedy můžeme předčasně představit jakýsi poloviční facelift, který se dotýká pouze kombíku, a to navíc jen v zadních partiích. Povšimnout si zde můžeme odlišných světel, do nichž zasahuje chromový proužek táhnoucí se napříč celým víkem. Daný krok má přitom napomoci s optickým rozšířením vozu. Zda zůstane vyhrazen kombíku, můžeme zatím jen spekulovat, na fotkách ale vidíme jen ten.
Stejně tak není jisté, zda jde o všechny změny, nebo na fotkách vidíme prototyp (zajímavé je, že Ford stále používá belgickou registraci, i když tamní továrnu zavřel) opatřený pouze částí nových dílů. Spekulace naznačují druhou možnost a v závěru letošního nebo na počátku příštího roku bychom se měli dočkat odhalení vozu i s agresivněji stylizovaným falešným difuzorem a u méně praktických variant také spoilerem na víku zavazadelníku. Vpředu mají tyto změny doprovodit přepracované mlhovky, jež budou součástí nového nárazníku.
U motorů už se v souvislosti s homologací dle metodiky WLTP drobně měnilo. V ceníku se tyto novinky ale neprojevily, verzi 2,0 TDCI je tedy nadále možné pořídit se 150 či 180 koňmi. Základ pak zůstane neměnný i v rámci faceliftu, střed nabídky ale posílí na 190 koní a na vrcholu se usídlí nový motor se dvěma turby a 238 koňmi. Stárnoucí šestistupňový automat bude nahrazen modernějším osmistupňovým. V obou případech, tedy jak u pohonných jednotek, tak u převodovky, se jedná o tytéž změny, které v březnu proběhly u evropské verze Fordu Edge.
Jestli to Mondeu pomůže alespoň trochu nakopnout jeho prodeje, je otázkou, na každý pád je to zřejmě poslední vzpruha, kterou kdy dostane. Příští rána, jíž se vůz dočká, bude nejspíše ta poslední, smrtící...


Ford Mondeo Kombi se skutečně dočkal lehce přepracované zádě...
...jak dokazuje porovnání s prvotním provedením této generace
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 5 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025
Nejnovější články
Šéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
před 2 hodinamiPoslední Škoda Octavia s motorem bez turba je k mání jako dodnes nové auto, na svůj stav stojí pakatel
před 3 hodinamiJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 5 hodinamiByznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
včeraNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva