Reklama

Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká

Kdysi bestseller své třídy, dnes jeden z největších průšvihů v nabídce Fordu je zejména v Evropě mimo hru. V USA ještě zkouší zabojovat druhým faceliftem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká

21.3.2018 | Petr Prokopec | 12 příspěvků

Kdysi bestseller své třídy, dnes jeden z největších průšvihů v nabídce Fordu je zejména v Evropě mimo hru. V USA ještě zkouší zabojovat druhým faceliftem.

Evropské prodeje Fordu z posledních let zdaleka nedosahují hodnot, na které se firma mohla v 90. letech spoléhat. Zejména na jejich počátku ovládala takřka 12 procent trhu, o čemž si nyní může nechat pouze zdát. Loni to bylo necelých 7 procent, letos na tom Ford bude obdobně. To pro automobilku není zrovna dobrá vizitka, nicméně s ohledem na její kroky připomínající přešlapování slona v porcelánu se vlastně nic jiného ani nedalo čekat.

Nedá se nejspíše počítat s tím, že by značka po vzoru General Motors evropské trhy úplně opustila. Nicméně její budoucnost na tomto kontinentu se nerýsuje zrovna růžově a bude třeba opravdu velkých snah, aby Ford znovu získal alespoň zlomek své někdejší slávy. V tomto ohledu se ale modrý ovál snaží spíše ve své domovině, kde dnes odhalil modernizovaný model Fusion, který je u nás nabízen pod názvem Mondeo.

Znamená to tedy, že s faceliftem lze počítat také v Evropě? To je otázka, na kterou nyní neznáme odpověď. Zatím to ale nevypadá příliš nadějně - ostatně pro Fusion se jedná již o druhou modernizaci, Ford však nepřenesl přes oceán ani tu první. Registrace z letošního ledna jsou ale nejhorší za poslední čtyři roky a značka vůz buď omladí ve snaze o navýšení prodejů nebo začne postupně vypouštět z nabídky.

Modernizace americké verze bude naživo odhalena za pár dnů v New Yorku, online se ale Ford novými prvky již stihl pochlubit. Víme tedy, že zvenčí byla lehce modifikována příď a záď, a to za pomoci nové čelní masky a mlhovek, respektive díky jinému víku zavazadelníku a zadním lampám. To je ale v rámci zevnějšku prakticky vše.

Výrazněji se Fusion proměnil uvnitř, což má spojitost se zeštíhlením nabídky. Již základní výbava S tak zahrnuje paket bezpečnostních a asistenčních systémů Co-Pilot360, jehož součástí je autonomní brzdění s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů a vozů ve slepém úhlu, zpětná kamera či automatické světlomety a stěrače. Opomenout pak nesmíme ještě varování před nárazem do překážek za vozem.

V případě úrovně SE lze očekávat duální automatickou klimatizaci či multimédia SYNC3 spárovaná s 8palcovým displejem a WiFi podporující až deset zařízení. Zajímavé přitom je, že Ford vypustil ze svého portfolia dvoulitrový čtyřválec a aktuálně pro tuto úroveň i všechny vyšší nabízí již jen jedna-pětku EcoBoost, případně pak model Fusion Hybrid s dvoulitrem, elektromotorem a převodovkou CVT.

Hybridní i benzinovou jednotku lze spřáhnout také s výbavou SEL, která se pyšní vyhřívanými sedadly, z nichž to řidičovo lze elektricky ovládat v 10 směrech. Dále pak dorazil kůží obšitý volant, specifické doplňky a čalounění či plnohodnotné čelní LEDky. Tato úroveň přitom nahrazuje předchozí provedení SE Luxury Package, stejně jako Ford poslal k vodě i úroveň Platinum.

Přesunout se tedy můžeme k vrcholné verzi Titanium, jež disponuje třeba 19palcovými koly, klimatizovanými sedadly nebo adaptivním tempomatem. Na tomto stupni lze sáhnout i po Fordu Fusion Energi, což je obchodní označení pro plug-in hybrid, který dostal novou lithium-iontovou baterii o kapacitě 9 kWh, jež má vystačit na 40 km jízdy čistě na elektřinu. Teoreticky.

Tím ovšem nekončíme, Fusion si totiž ponechal ještě trochu prestiže a je k mání rovněž s šestiválcem, ovšem pouze na úrovni V6 Sport. V té chvíli lze počítat s prakticky všemi výše zmíněnými prvky, jimž bude společnost dělat 2,7litrová jednotka EcoBoost naladěná na 329 koní a 514 Nm. Standardem je přitom šestistupnový automat a pohon všech kol.

Modernizace tím končí, ve výsledku tedy nejde o nic, co by Ford do Evropy nemohl přinést. Nicméně jak jsme zmínili, aktuálně není jisté, zda se tak stane. Modrý ovál totiž místo zeštíhlování nabídky přistupuje spíše k snižování svých produkčních kapacit. Aktuálně je totiž na prodej jeho továrna na převodovky ve francouzském Blanquefort.

Je zajímavé, že zrovna tento podnik je výdělečným, a tak by to mělo zůstat minimálně do konce příštího roku. Přesto se ale Ford rozhodl, že zde pracujících 900 lidí pošle na úřad práce. Jak jsme tedy řekli, značka opravdu často připomíná slona přešlapujícího v porcelánu, a to přesto, že jí i po prodeji zůstanou továrny v Německu, Španělsku, Slovensku, Rumunsku a Velké Británii.

Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká - 1 - Ford Fusion 2019 druhy facelift prvni foto 01Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká - 2 - Ford Fusion 2019 druhy facelift prvni foto 02Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká - 3 - Ford Fusion 2019 druhy facelift prvni foto 03Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká - 4 - Ford Fusion 2019 druhy facelift prvni foto 04Americký Ford Mondeo se dočkal druhého faceliftu, tady ho asi nic dobrého nepotká - 5 - Ford Fusion 2019 druhy facelift prvni foto 05
Druhý facelift Fordu Fusion, částečně zaskakující za zrušenou zcela novou generaci, se ukázal na prvních fotkách. Debutovat pak vůz bude za pár dnů v New Yorku

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše


Reklama