Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu

Francouzská značka Genty Automobile nemá právě nejskromnější ambice. Pokusí se spojit výkony Veyronu s hmotností a ovladatelností vozů Pagani.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu

18.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská značka Genty Automobile nemá právě nejskromnější ambice. Pokusí se spojit výkony Veyronu s hmotností a ovladatelností vozů Pagani.

Lehce pateticky laděné texty na stránkách nové automobilové manufaktury Genty Automobile tvrdí, že Akylone je ztělesněním jednoho dětského snu, který začal žít v pokojíku mezi plakáty Ferrari F40, Lamborghini, Fordu GT... Tím člověkem, který ze své dávné fantazie chce už v příštím roce na pařížském autosalonu udělat realitu, je Frédéric Genty.

Jak přemítá o svém projektu, váží si automobilů jako jsou Pagani, Koenigsegg a zároveň se mu líbí ohromující výkony Veyronu, který ale podle něj zároveň trpí kvůli vysoké hmotnosti. Což má, řečeno jeho slovy, „nepříznivý vliv na dynamiku a způsobuje sterilitu auta“. Tyto docela rozumné názory zplodily nápad spojit nejlepší z obojích světů - nízkou hmotnost a špičkovou ovladatelnost s dech beroucími výkony.

Po spoustě projektů zaměřených na zostuzení Veyronu si hodně lidí může myslet, že - dámy a ústav pro jazyk český prominou - supersport si dnes může postavit kdokoli s dírou v zadku. Dostupnost moderních technologií to asi umožňuje, ale to ještě neznamená snadnou a levnou cestu k výkonům Bugatti za hubičku a do týdne.

Genty Automobile přiznává, že jeho konstruktéři pracují na vozidle přes čtyři roky a do návrhu zakomponovali „řemeslné zručnosti francouzských mistrů“. A protože vznikne pouze patnáct kusů, asi to bude mít značně neblahý vliv na možnost pořídit si Akylone za pár průměrných platů. Firma nicméně cenu neprozradila. Bude k dispozici „pouze na požádání“. Genty velmi neskromně dodává, že vůz nebude dělat žádné kompromisy mezi pevností a lehkostí, mezi technologiemi a designnem nebo krásou a účinností - půjde prý zkrátka o dokonalou syntézu, žádoucí vzácnost a umělecké dílo plné čisté vášně v jednom. Jak povědomé...

Abychom se ale nepohybovali pouze v poetické rovině, zde je pár údajů, které podle Genty Automobile můžeme očekávat. Vzhledem k udávané hmotnosti jen 1 100 kg bude muset být karoserie vyrobena z kompozitu. Zatím ale víme jen tolik, že rozložení váhy mezi nápravami je 42:58 ve prospěch té zádní a šasi bude kombinovat karbon a hliník. Uprostřed auta s délkou 4 467 mm, šířkou včetně zpětných zrcátek 2 210 mm a výškou 1 115 mm bude sedět podélně uložený motor V8 s 90stupňovým úhlem rozevření válců. Jeho objem činí 4,8 litru a pomocí dvojicí turbodmychadel má být schopen vyprodukovat 1 013 koní při 8 000 otáčkách a 1 200 newtonmetrů při 3 000 ot./min.

Výkon bude na zadní 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 335/30 přenášet sedmistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál. Osa předních kol s rozměrem pneu 265/30 je od té zádní vzdálena 2 780 mm a pro úplnost máme také hodnoty rozchodu: vpředu 1 795 mm, vzadu 1 695 mm. Akylone dostane zavěšení s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu, tlumiče značky Ohlins a aktivní stabilizátory. O zpomalení nebo zastavení se postarají karbon-keramické kotouče vpředu (396 mm) i vzadu (380 mm), spojené se šestipístkovými, respektive čtyřpístkovými třmeny značky MOV´IT.

Auto by mělo s 98oktanovým benzínem nebo směsí E85 zvládnout maximální rychlost 350 km/h, což za Bugatti Veyron jaksi zaostává, ale ve sprintu by se mu vyrovnat mohl. Akylone má na stovku zrychlit za 2,7 s, na 200 km/h za 7,2 s a na 300 km/h by se měl dostat za 14 sekund. Čtvrt míle podle Francouzů udolá za 9,8 s a kilometr s pevným startem za 16,6 vteřiny.

To jsou vskutku impozantní čísla, ale uvěřitelná až potom, co Genty spustí slibované předváděcí jízdy a testy. Zatím se totiž celý projekt nemůže zbavit jistého stínu pochybností - třeba se stačí s pomocí Google street view podívat na místo, kde má Genty Automobile sídlit. Ano, tento projekt vzniká na zelené louce, ale že až takto...


Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 1 - Genty Akylone 01Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 2 - Genty Akylone 02Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 3 - Genty Akylone 03Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 4 - Genty Akylone 04Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 5 - Genty Akylone 05Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 6 - Genty Akylone 06Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 7 - Genty Akylone 07Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 8 - Genty Akylone 08Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 9 - Genty Akylone 09Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 10 - Genty Akylone 10Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 11 - Genty Akylone 10_1Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 12 - Genty Akylone 11Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 13 - Genty Akylone 12Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 14 - Genty Akylone 13Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 15 - Genty Akylone 14Genty Akylone: francouzská náhrada Veyronu má 921 koní na tunu - 16 - Genty Akylone 15
I bez pohonu všech kol se má Akylon dostat na stovku díky poměru 921 koní na tunu za 2,7 s

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.