Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda avizovala příchod motorů VTEC Turbo, dorazí ještě letos
14.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Honda slíbila přeplňované motory VTEC v prodeji do konce letoška. A ukázala také FCV, produkční verze přijde na jaře 2016.
Tisková konference automobilky Honda na stále probíhajícím detroitském autosalonu nedosáhla očekávání všech. Honda NSX jistě nezklamala, v podstatě jediné auto, o kterém se mluvilo mimo ní, bylo připravované FCV - které také není zas tak velkou novinkou. Dozvěděli jsme se ale nových motorech VTEC Turbo, na kterých Honda pracuje.
Z tohoto vývoje by měla vzejít celá nová řada přeplňovaných čtyřválců, která by se měla na trhu objevit ještě letos, nejspíše ve třetím čtvrtletí. Po technické stránce toho zatím moc známo není kromě toho, co vyplývá z jejich názvu, tedy že budou mít variabilní časování ventilů a nucené plnění nejméně jedním turbodmychadlem.
Neví se ale například, jak bude turbo velké a jak budou motory naladěné. Podle Hondy jsou dalším krokem ve směru technologií Earth Dreams a nabídnou jak potěšení z jízdy, tak i dobrou spotřebu paliva. Nebylo by tedy nejspíš od věci očekávat, že turbodmychadla budou nejvíce „tlačit” v nižších a středních otáčkách, aby se mohl motor co nejčastěji pohybovat v oblasti, kde má nejvyšší relativní výkon. Ale to už spekulujeme.
Také jsme se dozvěděli, že se objeví skupina „vozidel s pokročilými pohonnými ústrojími nové generace, které budou využívat technologií Earth Dreams”. To je trochu vágní a že v nich bude figurovat elektřina, je asi každému jasné. Automobilka dodala, že můžeme očekávat elektromobil na baterie, plug-in hybrid a několik hybridů, které budou využívat systémů dvou a tří motorů.
Automobilka také opět ukázala koncept FCV, který však i s některými technickými daty známe už delší dobu. Víme, že palivové články jsou o zhruba třetinu menší než ty v FCX Clarity, ale přitom jsou výkonnější, že elektromotor na kola pošle 134 koní a že vodík v nádržích bude stačit asi na 483 kilometrů jízdy, podle Hondy ve skutečném světě, nikoliv v laboratoři.
Věrohodnost tohoto posledního tvrzení ale posuďte sami, nicméně co největší dojezd se u vodíkového auta bude hodit, protože i v Kalifornii je čerpacích stanic zoufale málo. I zde však konečně víme něco nového, a to předpokládané uvedení produkční varianty do prodeje - to je naplánováno na první čtvrtletí roku 2016 v Japonsku a později, snad ještě v tom roce, by se měl tento stroj dostat i do Ameriky a Evropy.
Designově se toho od konceptu nejspíš změní docela hodně, kromě interiéru, který je sice elegantní, ale ne zcela reálný, se asi do výroby v této formě nedostanou zejména přední světla. Naopak částečně zakrytá zadní kola by mohla, protože tu potřebujete nízký odpor vzduchu. Tento nejen designový, ale i aerodynamický prvek odkazuje na první Hondu Insight. Cena by mohla podle předběžných zpráv startovat na 50 tisících dolarech (1,17 milionu korun).






Takto se koncept Hondy FCV ukázal na detroitském autosalonu...





























... a takto na nové oficiální fotosadě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
před 11 hodinami
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
