Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně

Japonská automobilka počítá s novým Civicem jako s globálním vozem. Proto nechce znovu vyrábět kombi Tourer jen pro Evropu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně

31.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka počítá s novým Civicem jako s globálním vozem. Proto nechce znovu vyrábět kombi Tourer jen pro Evropu.

V březnu vtrhne na český trh nová Honda Civic, její české ceny jsou bohužel ve sférách, které ji už teď odsuzují na okraj zájmu. Nelze tedy očekávat velké prodeje, japonský hatchback asi přesvědčí jen pár fanoušků. Možná to ale je technicky natolik vyspělý vůz, že si ceny nakonec obhájí, to poznáme až se s ním seznámíme osobně. Ať už to ale dopadne jakkoli, jen u cen obtíže značky s odbytem v místních podmínkách skončit nemusí.

Stávající Civic Tourer je nadále v nabídce, přičemž momentálně jej můžete pořídit od 457 900 Kč. Za to dostanete benzinový motor o objemu 1,8 l a výkonu 142 koní a druhou úrovní výbavy Comfort. Se základním stupněm S je spojen pouze 1,6litrový turbodiesel se 120 koňmi, za který dáte minimálně 482 900 Kč. V prvním případě jde přitom o nižší sumu než u nového hatchbacku, a to navzdory vyššímu výkonu „starce“.

Kombi se tedy aktuálně jeví jako zajímavá alternativa vůči českým či německým vozům, jeho životní kariéra se ale chýlí ke svému závěru. Automobilka nyní oznámila, že montážní linky se zastaví na konci letošního roku a s jejich opětovným rozjetím počítat nemáme. V nové - tedy již desáté - generaci totiž Civic Tourer nedorazí. Japonci novinku berou jako globální vůz, a s touto strategií kombi zaměřené pouze na Evropu nekoresponduje.

Honda ovšem v rámci své nabídky plánuje mnohem větší „čistku“. S ohledem na stávající nálady asi nepřekvapí, že Japonci se zaobírají budoucností dieselů. Ty budou mít s ohledem na příchod přísnějších emisních limitů mnohem náročnější život, který je navíc spojen s mnohem vyššími vývojovými i výrobními náklady. A jelikož zmenšené benzinové motory dosáhly nízké papírové spotřeby, dle Hondy nebude dieselů třeba.

Zatímco kombík bude odeslán mimo hru již na konci roku, odklon od dieselů tak rychlý nebude. Automobilka ještě letos představí Civic osazený zrevidovanou verzí stávajícího čtyřválce 1,6 i-DTEC. Novou generací agregátu se ale již Japonci nejspíše zabývat nebudou, místo toho prý vsadí na elektrifikaci a vodíkové palivové články. Honda ostatně již v této oblasti uzavřela dohodu o spolupráci s GM.

Mluvčí značky řekl, že dle firemních odhadů by v roce 2030 mělo zhruba 66 procent všech nově nabízených aut zahrnovat jistou formu hybridní techniky či právě palivových článků. To je opravdu vysoké číslo, načež lze pochopit, proč Honda nechce zůstat pozadu. Ostatně i proto má platforma nového Civicu umožnit elektrifikaci, ačkoliv aktuálně příchod takové varianty není v plánu.

Kde ovšem s hybridem můžeme počítat najisto, je nová generace Hondy CR-V. Ta se má v evropské verzi ukázat taktéž ještě letos, přičemž nejprve dojde na odhalení základních - tedy rozumějte benzinových a dieselových - agregátů. Provedení PHEV je ale jistotou, jen dorazí o trochu později. Aktuálně ostatně není k mání ani ve Státech, kde již má nové CR-V čtvrt roku po premiéře.


Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 1 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 02Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 2 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 03Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 3 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 01Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 4 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 04Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 5 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 05Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 6 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 08Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 7 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 09Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 8 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 06Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 9 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 10Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 10 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 02Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 11 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 01Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 12 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 04Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 13 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 14Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 14 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 15Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 15 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 26Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 16 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 28Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 17 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 29Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 18 - Test Honda Civic Tourer 2014 kufr 01 Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 19 - Test Honda Civic Tourer 2014 kufr 03Honda Civic kombi končí bez nástupce, s dieselem to může dopadnout stejně - 20 - Test Honda Civic Tourer 2014 kufr 04
Honda Civic Tourer po pouhých pár letech života končí, navíc bez nástupce

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše