Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic se předvádí na dalších fotkách v základu i ve verzi Sport
26.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka sice zajímavě a má prostornou a kvalitní kabinu, na českém trhu to ale kvůli vysokým cenám nebude mít vůbec lehké.
O nové Hondě Civic byla v posledních týdnech řeč hlavně v souvislosti s českými cenami a výbavou jednotlivých verzí. Ta sice není zdaleka špatná, vykoupena je ovšem dosti vysokými sumami. Dá se tedy předpokládat, že v tuzemských luzích a hájích bude japonská novinka spíše jen alternativou pro českou, případně pak německou či korejskou konkurenci.
Je opravdu škoda, že místní zastoupení Hondy zabíjí možný úspěch nové generace modelu Civic již v zárodku. Dá se totiž předpokládat, že nižší sumy by v kombinaci s nevšedním vzhledem byly nemalým lákadlem. Aktuálně tedy nezbývá než čekat, než se přežene první nepříliš vysoká vlna zájmu. Poté by Honda mohla slevit, a udělat tak Civic zajímavějším.
Pokud pomineme ceny, dělá automobilka vše pro to, aby její novinka dokázala skutečně oslnit. Laťkou pro oblasti kvality jízdy, ovladatelnosti, řízení, míry hluku a vibrací i kvality interiéru a kultivovanosti prý byly evropské prémiové modely. Z toho se zdá, že by se Civic oproti předchůdci mohl posouvat o trochu výše, což by ony vysoké ceny mohlo částečně ospravedlnit.
Kromě toho novinka narostla o 136 milimetrů do délky a 30 mm do šířky. Výška ovšem poklesla o 20 mm, což má vliv na dynamické proporce. Honda tvrdí, že nový Civic je nejsportovnější vůbec. To má potvrdit i šasí, jež je o 52 procent tužší než u předchozí generace. To samozřejmě vylepší chování na silnici, k tomu pomůže i nová víceprvková zadní náprava a pomocný rám motoru.
Dále lze sportovnost umocnit objednáním příplatkovým adaptivních tlumičů, výhodou bude i pozice řidiče o 35 milimetrů níže. Kromě toho o 10 mm pokleslo i těžiště, speciálně pro Evropu pak bylo kalibrováno i řízení. Vybírat lze mezi přeplňovanými motory, jež jsou příbuzné s agregátem Hondy Civic Type-R.
Litrový tříválec dává 129 koní a 200 Nm, přičemž standardně jej doprovází šestistupňová manuální převodovka. Sáhnout je ovšem možné také po automatu CVT, se kterým je spojena udávaná průměrná spotřeba 4,7 l/100 km. Ta je u čtyřválce o objemu 1,5 l 5,8 l/100 km, jeho výkon dosahuje 182 k a točivý moment vrcholí na 240 Nm.
Přesunout se můžeme do kabiny, která má být nejprostornější v rámci segmentu. Zadní pasažéři dostanou navíc 95 milimetrů pro nohy a 45 mm navíc pro kolena. Sedmipalcový multimediální systém Honda Connect zahrnuje Apple CarPlay a Android Auto, nechybí ani plejáda bezpečnostních systémů.
Spolu s novými informacemi přišla i bohatší fotogalerie, na které se nám nový Civic představuje v základu i jako agresivněji stylizovaná varianta Sport. Ta je přitom spárována pouze s výkonnější jednotkou. Její zavazadelník o objemu 478 litrů je ale již shodný s méně potentním provedením.
Nová Honda Civic sice dostala do vínku agresivní vzhled, ale na české poměry i poměrně vysoké ceny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva