Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Vodíková novinka má na jeden zátah zvládnout přes 700 kilometrů. Ve vcelku konvenční kabině pak zvládá usadit pět cestujících.
V našem předvčerejším článku, jež se zabýval budoucností Hondy, jsme zmiňovali i konkurenci pro Toyotu Mirai. Tedy sedan poháněný palivovými články, který byl aktuálně odhalen na autosalonu v Tokiu.
Oproti svému rivalovi se chlubí mnohem pohlednějším designem, ačkoliv nemůžeme hovořit ani o královně krásy, ani o vrcholu originality. Pravděpodobně tedy půjde jen o nechtěnou souhru, v přídi vozu ale nelze nevnímat některé prvky Renaultu Talisman a nových Renaultů vůbec. Honda přitom dodává, že stylizace je produktem několikaletého vývoje, při kterém prim hrál co nejnižší aerodynamický odpor. Povšimnout si přitom můžeme i plnohodnotných čelních diodových světlometů nebo 18palcových litých kol.
V interiéru již takový futurismus jako u exteriéru neočekávejte, místo toho zde máme vcelku konvenční konfiguraci známou z ostatních modelů značky. Výjimkou je členitá středová konzole, na kterou navazuje rozměrný centrální dotykový displej sdružující většinu funkcí. Dále tu pak máme digitální přístrojový štít či pětici sedadel, čímž je Toyota Mirai opětovně překonána. Důvodem je ten fakt, že Honda Clarity Fuel Cell má pohonné ústrojí usazené v konvenčním motorovém prostoru.
Palivové články, z nichž každý se dočkal zúžení o 1 milimetr neboli 20 procent, jsou pro změnu usazeny pod předními sedadly. Vůči komponentům stávající Hondy Clarity FCX došlo k celkovému zmenšení o 33 %, přičemž měrná hustota narostla dokonce o 60 procent na 3,1 kWh na litr. Samotné vodíkové ústrojí produkující energii pro elektromotor pak disponuje výkonem větším než 136 koní, zatímco elektrický agregát o velikosti 3,5litrového benzinového šestiválce dostal do vínku koní 177.
Při tlaku 70 MPa v nádrži vodíku za zadními sedadly je možné počítat s celkovým dojezdem přes 700 km, což je opět citelně lepší výsledek než u Toyoty Mirai, která zvládá pouze 502 km. Honda přitom dodává, že nádrž může být dotankována již za tři minuty, tedy za dobu podobnou jako u aut poháněných spalovacími motory. Mimo to může být vodíkový vůz osazen externím zařízením Power Exporter 9000, díky čemuž Clarity Fuel Cell generuje elektřinu pro veřejnost kupříkladu po jejím výpadku při zemětřesení - na to uslyší hlavně Japonci.
Do prodeje zamíří 4 895 milimetrů dlouhý, 1 875 mm široký a 1 475 mm vysoký sedan v březnu příštího roku, zpočátku jej ovšem Honda bude pouze pronajímat vládním složkám a obchodním firmám. Teprve po roce, kdy automobilka posbírá dostatek odezvy od uživatelů, se vodíková novinka dostane k soukromníkům. Stát by přitom ve své domovině měla zhruba 7,66 milionu yenů (cca 1,55 milionu korun), po Zemi vycházejícího slunce navíc zamíří do Spojených států i Evropy.


















Honda Clarity Fuel Cell dostala do vínku působivější design než konkurenční Toyota Mirai. Navíc zvládá svézt až pět cestujících a na jedno natanování ujede přes 700 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva