Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Clarity Fuel Cell: sok Toyoty Mirai má vyšší dojezd a design Renaultu
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Vodíková novinka má na jeden zátah zvládnout přes 700 kilometrů. Ve vcelku konvenční kabině pak zvládá usadit pět cestujících.
V našem předvčerejším článku, jež se zabýval budoucností Hondy, jsme zmiňovali i konkurenci pro Toyotu Mirai. Tedy sedan poháněný palivovými články, který byl aktuálně odhalen na autosalonu v Tokiu.
Oproti svému rivalovi se chlubí mnohem pohlednějším designem, ačkoliv nemůžeme hovořit ani o královně krásy, ani o vrcholu originality. Pravděpodobně tedy půjde jen o nechtěnou souhru, v přídi vozu ale nelze nevnímat některé prvky Renaultu Talisman a nových Renaultů vůbec. Honda přitom dodává, že stylizace je produktem několikaletého vývoje, při kterém prim hrál co nejnižší aerodynamický odpor. Povšimnout si přitom můžeme i plnohodnotných čelních diodových světlometů nebo 18palcových litých kol.
V interiéru již takový futurismus jako u exteriéru neočekávejte, místo toho zde máme vcelku konvenční konfiguraci známou z ostatních modelů značky. Výjimkou je členitá středová konzole, na kterou navazuje rozměrný centrální dotykový displej sdružující většinu funkcí. Dále tu pak máme digitální přístrojový štít či pětici sedadel, čímž je Toyota Mirai opětovně překonána. Důvodem je ten fakt, že Honda Clarity Fuel Cell má pohonné ústrojí usazené v konvenčním motorovém prostoru.
Palivové články, z nichž každý se dočkal zúžení o 1 milimetr neboli 20 procent, jsou pro změnu usazeny pod předními sedadly. Vůči komponentům stávající Hondy Clarity FCX došlo k celkovému zmenšení o 33 %, přičemž měrná hustota narostla dokonce o 60 procent na 3,1 kWh na litr. Samotné vodíkové ústrojí produkující energii pro elektromotor pak disponuje výkonem větším než 136 koní, zatímco elektrický agregát o velikosti 3,5litrového benzinového šestiválce dostal do vínku koní 177.
Při tlaku 70 MPa v nádrži vodíku za zadními sedadly je možné počítat s celkovým dojezdem přes 700 km, což je opět citelně lepší výsledek než u Toyoty Mirai, která zvládá pouze 502 km. Honda přitom dodává, že nádrž může být dotankována již za tři minuty, tedy za dobu podobnou jako u aut poháněných spalovacími motory. Mimo to může být vodíkový vůz osazen externím zařízením Power Exporter 9000, díky čemuž Clarity Fuel Cell generuje elektřinu pro veřejnost kupříkladu po jejím výpadku při zemětřesení - na to uslyší hlavně Japonci.
Do prodeje zamíří 4 895 milimetrů dlouhý, 1 875 mm široký a 1 475 mm vysoký sedan v březnu příštího roku, zpočátku jej ovšem Honda bude pouze pronajímat vládním složkám a obchodním firmám. Teprve po roce, kdy automobilka posbírá dostatek odezvy od uživatelů, se vodíková novinka dostane k soukromníkům. Stát by přitom ve své domovině měla zhruba 7,66 milionu yenů (cca 1,55 milionu korun), po Zemi vycházejícího slunce navíc zamíří do Spojených států i Evropy.






































Honda Clarity Fuel Cell dostala do vínku působivější design než konkurenční Toyota Mirai. Navíc zvládá svézt až pět cestujících a na jedno natanování ujede přes 700 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 2 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 4 hodinami
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
včera
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
včera
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
